۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۹:۲۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

بیماری آنفلوانزا در استان زنجان افزایش یافته است

بیماری آنفلوانزا در استان زنجان افزایش یافته است

زنجان-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای آذر ماه شمار جان‌باختگان آنفلوانزا در استان از ۲ به ۵ نفر افزایش یافته است.

مشهود تقی لو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا در استان زنجان جولان می‌دهد، گفت: تعداد فوتی‌های مبتلا به بیماری آنفلوانزا در این استان افزایش یافته است.

وی بیان داشت: تعداد فوتی‌ها بیماری آنفلوانزا در استان زنجان از مهرماه تاکنون روند صعودی به خود گرفته است.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: متأسفانه تعداد افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا در استان روند صعودی به خود گرفته است.

تقی لو با بیان اینکه تب، سرفه، بدن درد شدید، در بعضی موارد علائم گوارشی همچون استفراغ از علائم ابتلاء به آنفلوانزا است، ابراز داشت: تب به صورت ناگهانی همراه با بی حالی شدید ظاهر می‌شود و در مجموع خطرات آنفلوانزا نسبت به کرونا کمتر بوده و طول دوره هم کوتاه‌تر است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درمان‌های آنفلوانزا استراحت است و افراد مبتلا به این ویروس باید پنج روز تا یک هفته استراحت کنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و خود مراقبتی به خصوص در افراد دارای بیماری زمینه‌ای تأثیر چشم گیری در کاهش ابتلاء دارد.

کد خبر 5654801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha