۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹

رئیس سازمان بسیج سازندگی اعلام کرد؛

اجرای طرح جامع محرومیت زدایی در ۱۰ هزار روستای کشور

اجرای طرح جامع محرومیت زدایی در ۱۰ هزار روستای کشور

ساری- رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بیش از ۱۰ هزار روستا در قالب طرح جامع محرومیت زدایی خدمات رسانی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مسئول در نظام اسلامی خادم مردم است، گفت: در همین راستا سازمان بسیج مولود انقلاب بوده و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها از اهداف آن است.

وی با بیان اینکه بسیج تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند، گفت: ورود بسیج به همه عرصه‌ها آزاد بوده زیرا بسیج برخاسته از همه مردم و مسئله مردم، مسئله بسیج است.

وی با اشاره به نقش بسیج در دوران دفاع مقدس گفت: زمانی که مردم مسئولیت دفاع را پذیرفتند، پیروزی نصیب ما شد و در دفاع مقدس نوین نیز مردم باید بار مسئولیت دفاع را عهده دار شوند.

سردار زهرایی از جنگ ترکیبی و شناختی به عنوان دفاع مقدس نوین یاد کرد و گفت: تحریم‌های اقتصادی، فقر و محرومیت از مظاهر جنگ نوین است و بسیج وظیفه دارد این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به رویکرد انقلابی و جهادی دولت سیزدهم از تهیه طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه خبر داد و گفت: بسیج می‌خواهد ظرفیت‌های مردمی را به کمک دولت بیاورد و در این راه نقش آفرینی می‌کند.

وی ادامه داد: طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه دارای دو پایه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی است و برای رفع محرومیت‌ها خود را همکار دولت در روستاها و مناطق محروم می‌دانیم.

سردار زهرایی با اظهار اینکه ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا در قالب طرح محرومیت زدایی قرار می‌گیرد، گفت: از همه محلات دارای بافت فرسوده و حاشیه هزار و ۸۷ محله در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ساخت مسکن محرومان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: ساخت ۴۰ هزار مسکن محرومان در قالب تفاهمنامه سه جانبه با کمیته امداد، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۱۰ هزار واحد در دست اقدام بوده که هزار واحد مسکن تحویل شده است.

وی طرح آبخیز تا جالیز را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: ۱۳۰ میلیون هکتار آبخیزداری در کشور وجود دارد و طبق تفاهمنامه مقرر شد در ۱۹ میلیون هکتار از عرصه‌ها طرح‌های آبخیزداری و ۱۰ هزار هکتار قنات و استخر اجرا شود.

سردار زهرایی یکی از مشکلات روستاها را نبود جاده بین مزارع ذکر کرد و گفت: ۱۲ میلیون مترمربع جاده بین مزارع احداث می‌شود که تاکنون نیمی از آن اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه مردمی و اشتغال زا را برای تسهیل گری و اشتغال از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ۲۹ هزار صندوق قرض الحسنه عضویت دارند.

وی شمار گروه‌های جهادی فعال را بیش از ۴۲ هزار گروه ذکر کرد و گفت: در سامانه اطلس بیش از ۷۰ هزار گروه جهادی ثبت شده است.

کد خبر 5659740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha