۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۹

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تصمیمات اندیشکده حکمرانی ضمانت داشته باشد/نبود صنایع تبدیلی

تصمیمات اندیشکده حکمرانی ضمانت داشته باشد/نبود صنایع تبدیلی

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تشکیل اندیشکده حکمرانی در استان گفت: تصمیمات آن باید دارای ضمانت اجرایی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه سه شنبه در نشست با بانیان اندیشکده حکمرانی مازندران با تاکید بر پرهیز از تنگ نظری اظهار داشت: اندیشکده حکمرانی پایه برای پایش و شناسایی نظام مسائل استان به شمار می‌رود و باید از صاحبان فکر و ایده در این اندیشکده استفاده شود.

وی با عنوان این که در اندیشکده حکمرانی از تجربیات شرکت‌ها و صنایع بهره گیری شود، افزود: به عنوان نمونه در حوزه کشاورزی باید از تجربیات کشاورزان استفاده کرد زیرا آنان بسیاری از مسائل را بهتر اشراف دارند.

وی با اشاره به وجود تعارض منابع شهرستانی و استانی ادامه داد: اندیشکده حکمرانی و صاحبان فکر و اندیشه باید این تعارض منافع را مدیریت کنند و تصمیمات اندیشکده باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: باید از تجربیات اندیشکده های استان‌های دیگر بهره برد و اندیشکده باید از تیررس منافع سیاسی، حزبی و جناحی خارج باشد.

امام جمعه ساری اولویت بندی درست نظام مسائل را در اندیشکده استانی ضروری دانست و گفت: نداشتن یک الگوی مناسب و درست سبب شده تاایده های سلیقه‌ای در مناطق مختلف کشور اجرایی و عملیاتی شود و این روند باید اصلاح شود.

وی شناسایی نفوذی‌های را در تصمیم گیری ها ضروری دانست و گفت: جنگل مازندران در دنیا بی نظیر بوده اما سطح آن روز به روز کمتر می‌شود و به بهانه محیط زیست همه چیز در استان قفل شده است و باید بین محیط زیست و صنعت تعامل ایجاد شود.

وی نبود صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را از دغدغه‌ها ذکر کرد و گفت: باید اندیشکده بررسی کند محصولات کشاورزی چگونه باید خریداری و بازاریابی و صادرات شود.

آیت الله لائینی نبود صنایع تبدیلی را مهمترین مشکل و معضل استان بیان کرد.

کد خبر 5660988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha