۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۵۰

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان:

روند تکمیل ۶ مدرسه جایگزین کانکس در هرمزگان ادامه دارد

روند تکمیل ۶ مدرسه جایگزین کانکس در هرمزگان ادامه دارد

بندرعباس- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: هم اکنون تعداد ۶ مدرسه جایگزین کانکس در قالب ۱۱ کلاس درس در این استان درحال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدفخرالدین هاشمی بیان داشت: این فضاهای آموزشی در قالب طرح شهید پناهی با همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و مشارکت خیران با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال و زیربنای ۴۳۲ مترمربع ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: در استان هرمزگان تنها ۱۳ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز وجود دارد که تقریباً یک درصد سهم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار داشت: امیدواریم این فضاهای آموزشی که ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای آن در نظر گرفته شده است، تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ در قالب طرح شهید دانش آموز رضا پناهی به بهره‌برداری کامل برسد.

وی گفت: با حذف این تعداد مدرسه کانکسی و جایگزینی آن به محیط ایمن، بیش از ۶۷۵ دانش آموز مهر ۱۴۰۲ در شهرهای میناب، حاجی آباد، بشاگرد و جاسک از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند می‌شوند.

هاشمی ابراز داشت: امیدواریم با اجرای طرح شهید پناهی بتوانیم بحث مدارس کانکسی مستقلی که جمعیت دانش آموزی پایدار دارند، را با ساخت مدارس ایمن به سرانجام برسانیم.

«طرح شهید دانش آموز «رضا پناهی» به منظور ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز در کشور به همت خیران، بسیجیان و جهادگران از ۲۸ تیرماه آغاز شده و در قالب آن ساماندهی یکهزار و ۱۲۶ مدرسه سنگی و کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز در کشور در دستورکار سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس قرار گرفته است.

کد خبر 5662125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha