۱ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹

معاون درمان علوم پزشکی مازندران:

۴۸۰۰ تخت بیمارستانی در مازندران فعال است

 ۴۸۰۰ تخت بیمارستانی در مازندران فعال است

بابلسر- معاون درمان علوم پزشکی مازندران تعداد تخت های بیمارستانی مصوب استان را پنج هزار و ۴۰۰ تخت ذکر کرد و گفت: از این تعداد چهار هزار و ۸۰۰ تخت فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهنگ بابا محمودی ظهر پنجشنبه در جمع رؤسای بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به وجود تعداد پنج هزار و۴۴۰ تخت‌های بیمارستانی مصوب استان گفت: از این تعداد چهار هزار و ۸۰۰ تخت فعال است.

وی افزود: تعداد تخت‌های فعال دانشگاه علوم پزشکی مازندران سه هزار و ۵۸۰ تخت است که میانگین ضریب اشغال تخت ۶۲ در صد است.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های رازی قائمشهر و فاطمه زهرا (س) ساری بیشترین اشغال تخت را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی تکنولوژی پزشکی از راه دور (پاد) و اجرای پرونده الکترونیک به عنوان برنامه‌های در حال پیگیری و اجرایی دانشگاه یاد کرد و با اشاره به تدوین برنامه راهبردی درمان در ذیل سیاست‌های ۱۲ و ۱۳ از بین سیاست‌های چهارده گانه دانشگاه اشاره کرد و اظهار کرد: در این برنامه ۳۳۱ پروژه تعریف شده است که همکاران معاونت درمان در حال پیگیری و انجام آن هستند.

محمودی بر اهمیت امتیاز اعتبار بخشی بیمارستان‌ها تاکید کرد و با بیان این که یکی از موارد کلیدی اعتبار بخشی ثبت وقایع ناخواسته در سامانه وزارت بهداشت است، افزود: مدیریت بیمارستان باید در تمامی بخش‌ها و حوزه‌های بیمارستان مداخله مستقیم داشته باشند و در جریان وقایع بیمارستانی باشند.

محمودی با اعلام این که؛ بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و سه هزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج در استان تحت پوشش صندوق بیماران صعب العلاج دانشگاه قرار دارند از تشکیل کارگروه بیماران خاص و صعب العلاج در معاونت درمانت دانشگاه خبر داد و ادامه داد: بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰، دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هدف خدمت رسانی به بیماران خاص و صعب العلاج که مشکلات مالی دارند در دانشگاه کارگروهی بررسی می‌شود.

محمودی یکی از سیاست‌های اصلی این صندوق را پیگیری پرداخت اعتبارات خارج از شمول درمان به بیماران خاص و صعب العلاج و پیگیری دریافت تسهیلات بانکی به این گروه از بیماران است، گفت: هر بیمه شده از هر صندوق بیمه‌ای پایه مثل تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیروی مسلح، بانک‌ها و … باید در سامانه شهروندی بیمه سلامت ثبت نام کرده و قسمت حمایت از دولت را ثبت کند و از طرفی مشخصات بیمار باید توسط معاونت درمان دانشگاه در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت شود.

کد خبر 5662366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha