۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۵۲

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۳ هزار بیمار دیابتی خراسان شمالی انسولین دریافت می‌کنند

۳ هزار بیمار دیابتی خراسان شمالی انسولین دریافت می‌کنند

بجنورد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شناسایی ۱۳ بیمار دیابتی در استان خبر داد و گفت: ۳ هزار نفر در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت شده‌اند و انسولین دریافت می‌کنند.

علی عفتی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این‌که اکنون ۱۳ هزار بیمار دیابتی در استان شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: ۳ هزار بیمار دیابتی از این آمار، در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت شده‌اند و انسولین دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه دو مرکز تخصصی دیابت استان در بجنورد و شیروان روزانه برای ارائه خدمات به بیماران فعال هستند، ادامه داد: یک پزشک متخصص داخلی روزانه در مرکز دیابت شیروان خدمات درمانی ارائه می‌کند و در کلینیک تخصصی بیمارستان امام رضا (ع) یک پزشک متخصص داخلی و یک پزشک متخصص غدد حضور دارند.

وی با بیان این‌که بیماران دیابت با مراجعه به این دو مرکز می‌توانند علاوه بر خدمات درمانی، خدمات آموزشی نیز دریافت کنند، خاطرنشان کرد: ۲ کارشناس متخصص دیابت و دو کارشناس متخصص تغذیه نیز در این مراکز حضور داشته و اقدام به ارائه خدمت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: بیماران دیابتی پس از شناسایی و ویزیت بیمار توسط مراکز بهداشتی، در صورت نیاز به کلینیک تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

وی با تأکید بر پرهیز در خوددرمانی توسط بیماران دیابتی توصیه‌هایی را مطرح و عنوان کرد: افراد دیابتی برای آگاهی از وضعیت قند خون خود از دستگاه تست قند خون استفاده کنند و صرفاً به علائم قند خون بالا و یا افت قند خون اکتفا نکنند.

کد خبر 5664400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha