۴ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:

آخرین وضعیت زلزله زدگان بشرویه/خسارت ها در دست بررسی است

آخرین  وضعیت زلزله زدگان بشرویه/خسارت ها در دست بررسی است

بیرجند-مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت زلزله زدگان بشرویه ای گفت: شش گروه تخصصی از سازمان های مختلف برای ارزیابی خسارت ها در منطقه زلزله زده هستند.

محمدعلی آخوندی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از زلزله دیشب در بشرویه یک گروه تخصصی از بنیاد مسکن برای ارزیابی خسارت‌ها وارد منطقه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بر اثر زلزله چندی قبل در همین منطقه ۲۳۵ خانه روستایی ترک خورده و آسیب دیده است و برآورده ما این است که در زلزله دیشب حداقل ۱۰۰ واحد به این آمار افزوده شده است.

گروه‌های تخصصی ارزیابی خسارت وارد منطقه شدند

آخوندی افزود: البته برآورده دقیق از میزان آسیب به واحدهای مسکونی بعد از اتمام کار این گروه تخصصی بنیاد مسکن اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: بسیاری از خانه‌های دام روستاییان نیز آسیب دیده که گروه جهاد کشاورزی برای پیگیری این موضوع وارد روستاهای خسارت دیده شده است.

وی گفت: علاوه بر بنیاد مسکن گروه‌های تخصصی مرتبط با ارزیابی خسارت‌ها و کمک به زلزله زدگان از راهداری، جهاد کشاورزی، برق و گاز نیز به منطقه آمده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع شش گروه تخصصی برای ارزیابی خسارت‌ها در منطقه هستند، بیان کرد: ۶ گروه امداد و نجات نیز از دیشب وارد منطقه شده بودند.

آخوندی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۴ چادر بین زلزله زدگان توزیع شده است، بیان کرد: برخی این چادرها را در مدارس و حسینیه‌ها مورد استفاده قرار داده‌اند ولی اگر کسی بخواهد در نزدیکی منزل و وسایل زندگی خود چادر بزند نیز مانعی وجود ندارد.

حضور موکب داران اربعین برای کمک به زلزله زدگان

وی گفت: یکی از اتفاقات زیبا حضور گروه‌های خودجوش مردمی و گروه‌های جهادی در منطقه زلزله است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موکب‌های اربعین نیز برای کمک به زلزله زدگان و توزیع پتو و … وارد منطقه شده‌اند، یادآور شد: یکی از این موکب ها، موکب امام رضا (ع) است که واقعاً کمک کار در حوزه امداد شده‌اند.

کد خبر 5664468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha