۶ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲

در نشست مشترک عنوان شد؛

همکاری دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و عراق در توسعه آموزش پزشکی

همکاری دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و عراق در توسعه آموزش پزشکی

نشست هم اندیشی معاون آموزشی وزارت بهداشت ایران و معاون فنی وزارت بهداشت عراق با محوریت برگزاری دوره های آموزشی متمرکز بر درمان انواع بیماری ها از جمله سرطان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت؛ جلسه همکاری دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و عراق در راستای توسعه آموزشی پزشکی برگزار شد.

دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نشست با اشاره به تاریخچه و معرفی نظام آموزش پزشکی و ادغام آموزش در نظام سلامت اظهار کرد: همچون گذشته این تعامل و همکاری دوجانبه در زمینه توسعه آموزش پزشکی می تواند تداوم داشته باشد.

باقری فرد گفت: بخش قابل توجهی از دانشجویان بین الملل مشغول به تحصیل در رشته مقاطع مختلف از کشور عراق هستند، در نتیجه این همکاری آموزشی در حوزه تخصصی و فوق تخصصی می تواند ادامه یابد.

در ادامه دکتر هانی موسی العقابی معاون فنی وزارت بهداشت کشور عراق تاکید کرد: در نظر داریم تا نظام آموزش پزشکی عراق نیز تغییر یابد و ارتباط وزارت بهداشت با نظام عالی آموزشی عراق ارتقاء یابد.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر آموزش دوره های تخصصی در کشور عراق ارائه می‌شود، افزود: با توجه به محدودیت های موجود، درخواست داریم تا همکاری آموزشی با جمهوری اسلامی ایران توسعه پیدا کند و با توجه به ظرفیت مراکز علمی هر دو کشور، دوره های آموزشی کوتاه مدت برگزار و همچنین در زمینه دوره فلوشیب، آموزش های تخصصی و فوق تخصصی ارائه شود.

کد خبر 5666414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha