۷ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد؛

اجرای کمپین واکسیناسیون پناهندگان و مهاجرین خارجی در هرمزگان

اجرای کمپین واکسیناسیون  پناهندگان و مهاجرین خارجی در هرمزگان

بندرعباس -معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کمپین واکسیناسیون فلج اطفال ،سرخک و سرخجه،کووید ۱۹در جمعیت پناهندگان و مهاجرین خارجی از دهم لغایت ۲۱دیماه ۱۴۰۱اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا صفری در جلسه آموزشی شیوه نامه‌های برنامه عملیات واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل، با بیان اینکه کلیه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت پناهندگان همانند جمعیت ایرانی به صورت رایگان است، گفت: استان هرمزگان به دلیل برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین و پناهندگان کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان است که باتوجه به وضعیت بهداشتی درمانی جمعیت اتباع نیازهای بهداشتی این جمعیت از بدو ورود در اولویت کاری بهداشت و درمان بوده و همیشه در جهت ارتقای شاخص‌های بهداشتی در این جمعیت‌ها برنامه ریزی های لازم انجام می‌شود.

طیبه رازنهان مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کمپین در دو مرحله انجام می‌شود مرحله اول کمپین واکسیناسیون از دهم دی ماه لغایت ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱و مرحله دوم بیماریابی سل از بهمن ماه لغایت فروردین ۱۴۰۲ سال انجام می‌شود.

وی افزود: این خدمات شامل واکسن خوراکی فلج اطفال در کودکان زیر ۱۵ سال، تزریق واکسن سرخک و سرخجه در کودکان ۹ ماهه تا ۱۵ ساله و غربالگری سل در افراد بالای ۱۲ سال و مکمل ویتامین آ در کودکان زیر ۵ سال که در مراکز و پایگاه‌های سلامت بهداشت سراسر استان در دسترس است.

رازنهان به هدف برنامه که حفظ سلامت جامعه از طریق ایمن نمودن اتباع غیرایرانی و بیماریابی در آنها بعنوان یک گروه پرخطر اصلی است، اشاره کرد و افزود: نقش رابطین سلامت مرتبط با اتباع جهت شناسایی و ارجاع مهاجرین به مراکز خدمات بهداشتی ودرمانی دراین طرح بسیار قابل توجه است.

عبدالسلام رستگار، مسئول واکسیناسیون معاونت بهداشتی نیز با اشاره به واکسیناسیون و بیماریابی خانه به خانه گفت: این روش درمناطقی که اتباع حاضر به مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و یا خانه‌های بهداشتی نیستند یا دسترسی به این مراکز سخت است با مراجعه تیم‌های سیار واکسیناسیون در همان محل فرایند واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی افزود: تیم سیار متشکل از سه تا چهار نفرخواهد بود که شامل فرد واکسیناتور، فرد رابط سلامت که ترجیحاً از اتباع غیرایرانی باشد، ثبات و راننده می‌باشد و مناطق غیرپوشش تیم سیار متشکل از سه نفر است که این افراد در مناطق ازقبل تعیین شده و طبق برنامه زمان بندی شده روزانه به خانه‌ها مراجعه و ضمن اطلاع رسانی و آموزش، خانواده را ترغیب به مراجعه به مراکز مورد نظر برای دریافت خدمات می‌کنند.

رستگاربیان کرد: همراه داشتن کارت شناسایی معتبرجهت اعضای تیم عملیاتی الزامی است.

کد خبر 5667161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha