۹ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹

استاندار بوشهر:

شهید سلیمانی مرد ایجاد و استفاده مناسب از فرصت‌ها بود

شهید سلیمانی مرد ایجاد و استفاده مناسب از فرصت‌ها بود

گناوه- استاندار بوشهر با بیان اینکه شهید سلیمانی یک فرمانده عالی بود گفت: شهید سلیمانی مرد ایجاد و خلق و استفاده از فرصت‌ها بود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح جمعه در آئین گرامیداشت حماسه ۹ دی در حسینیه ثارالله گناوه اظهار داشت: در جلسه بعد از انتخابات سال ۸۸ رهبر معظم انقلاب با کسانی که گفته بودند در انتخابات تقلب شده مفصل صحبت کرده و استدلال فرمودند و آنها نیز حرف‌های خود را زدند ولی قانع نشدند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همه رفتار رهبر انقلاب با کسانی که فتنه ۸۸ را طرح ریزی کرده و می‌خواستند اجرا کنند مانند وقایع دوران کربلا است و همانگونه که حضرت اباعبدالله (ع) در روز عاشورا همه حجت‌ها را تمام کردند، رهبری نیز همه موعظه‌ها و دلایل را بیان کردند.

وی گفت: رهبر انقلاب در همان دیدار اتمام حجت کرد و فرمود کار را شروع می‌کنید ولی ادامه آن دست شما نیست و ضد انقلاب بر روی این حرکت سوار می‌شود و لطمه می‌زند اما آنها علیرغم توصیه‌های رهبری، کاری کردند که ضدانقلاب از این فرصت استفاده کرد و علیه انقلاب اسلامی شمشیر کشید.

وی گفت: اتفاقاتی که در اغتشاشات اخیر شاهد آن بودیم نیز نشأت گرفته از کاری بود که در فتنه سال ۸۸ رخ داد و اولین بار در اغتشاشات منافقین، ساواکی‌ها، سلطنت طلب‌ها ها جرأت کردند که بیرون بیایند و این ظلم فاحش را در جریان فتنه ۸۸ کردند.

وی ادامه داد: اگر امروز در اغتشاشات شاهد هستید که مقدسات دینی را مورد هجمه قرار می‌دهند، به مساجد و امامزاده حمله می‌کنند و سعی می‌کنند آنها را آتش بزنند همه این اتفاقات در سال ۸۸ به وقوع پیوست.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در فتنه ۸۸ هتک حرمت در روز عاشورا به امام حسین (ع) و اهانت‌ها به امام راحل و رهبری و نظام و انقلاب شد، این ظلمی بود که آنها به نظام و انقلاب و خون شهدا کردند که بخشیدنی نیست.

وی اضافه کرد: امروز نیز در اتفاقات اخیر در کشور هجمه‌ها و حمله‌هایی که به نظام و ارزش‌های انقلاب انقلاب و اسلام را می‌بینیم بخشی از آن در دوران فتنه ۸۸ پایه گذاری و نشأت گرفته است.

مواجه با جنگ ترکیبی دشمنان

محمدی زاده با بیان اینکه در در مقطع فعلی با یک جنگ ترکیبی دشمنان مواجه هستیم افزود: در برهه کنونی دشمن وارد یک جنگ ترکیبی در ابعاد مختلف امنیتی، فرهنگی و اقتصادی علیه انقلاب اسلامی شده است و همه ظرفیت‌های خود را به میدان آورده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: اگر چه دشمن همه ظرفیت‌های خود را در این جنگ ترکیبی به میدان آورده است اما با تجربه‌هایی که ملت ایران دارد این ظرفیت‌ها چیز مهم و عددی نیست. و انقلاب اسلامی آن قدر قدرتمند و توانمند است که این حوادث را به خوبی مدیریت خواهد کرد و از آن عبور خواهد کرد.

شهید سلیمانی مرد ایجاد و استفاده مناسب از فرصت‌ها بود

وی با اشاره به ابعاد امنیتی جنگ ترکیبی دشمنان گفت: امروز ما با یک جنگ امنیتی روبرو هستیم و دشمنان تلاش کردند این جنگ امنیتی را گسترش دهند و به سمت جنگ و زد و خورد و درگیری خیابانی و مسلحانه ببرند تا در مراحل بعدی اقدامات تجزیه طلبانه و تجزیه خواهانه را در کشور رقم زنند اما با مدیریت رهبر معظم انقلاب، دولت، دستگاه‌های مسئول و شوراهای تأمین به پشتیبانی مردم در سراسر کشور، شکست خوردند.

وی با تاکید بر اهمیت حضور و پشتیبانی مردم گفت: در حوزه امنیتی نیز این پشتیبانی مردم بود که موضوع را سروسامان داد و اگر حضور مردم در اجتماعات و مراسم در پشتیبانی از دستگاه‌های امنیتی نبود قطعاً نمی‌توانستیم با برنامه ریزی که دشمنان داشتند با کمترین خسارت این جریان را مدیریت کنیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در شرایط کنونی مرحله امنیتی موضع مهار شده است و ما نسبت به دشمن جلوتر قرار گرفته‌ایم افزود: در استان بوشهر نیز مردم، مسئولان و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی عملکرد خوبی داشته‌اند و علیرغم همه تلاشی که صورت گرفت تا لحظه کنونی نه یک نفر زخمی و نه کشته شده و نه حتی یک شیشه بانک شکسته شده است.

وی ادامه داد: همه کسانی که در استان بوشهر در این اغتشاشات نقش داشتند و آمار گرفتیم در جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان جمعاً به ۱۰ هزار نفر هم نمی‌رسد.

محمدی زاده یادآور شد: البته در کنار برخوردهایی که با اغتشاشگران و عوامل ضد انقلاب می‌شود با کسانی که در دستگاه‌های دولتی با اهرمن همراهی کرده یا می‌کنند نیز برخورد قاطع خواهد شد که در شورای تأمین استان نیز تصمیمات و دستورهای لازم داده شده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: فکر نکنید کسانی که در خارج کشور، آلمان و فرانسه نشسته‌اند و دیگران را تشویق به اغتشاشات می‌کنند، افراد مهم و مؤثری هستند، نه این افراد برای اینکه موافقت به عنوان پناهنده سیاسی بگیرند یا ۱۰۰ دلاری بگیرند تا غذای ظهر خود را تأمین کنند دست به اینگونه کارها مذبوحانه مانند فراخوان به تعطیلی بازار گناوه و بوشهر می‌زنند و به این کارها تشویق می‌کنند.

وی گفت: اما باید دوستان ما و کسانی که در سایه امنیتی که نظام اسلامی برای آنها ایجاد کرده است و می‌توانند اقتصاد و زندگی خود را فعال کنند حواسشان باشد که گول این افراد مزدور و منافقین کوردل را نخورند.

وی با اشاره به ابعاد فرهنگی جنگ ترکیبی دشمن گفت: بخشی از جنگ ترکیبی دشمن فرهنگی است که در تقسیم کار انجام شده حوزه کار فرهنگی با محوریت علما و در رأس آن ائمه جمعه قرار دارند و همه دستگاه‌ها در خدمت آنها قرار دارند تا در حوزه فرهنگی جنگ ترکیبی هجمه دشمن خنثی شود.

وی گفت: دشمن با بهره گیری از فضای مجازی و فرصت‌هایی به دست آمده توانسته بر افکار جوانان و نوجوانان اثرات منفی گذاشته و فرصت‌هایی که انقلاب اسلامی خلق کرده را معکوس جلوه دهد لذا برای خنثی کردن این توطئه دشمنان کار در حوزه فرهنگی ضروری است و باید در این حوزه کار شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی فرصت مغتنم و مناسبی برای کار در حوزه فرهنگی است تا به نسل جوان عملکردها و دستاوردهای بزرگ انقلاب بیان و بازگو شود و همه باید در این زمینه با تمام توان تلاش کنند.

وی گفت: همه کسانی که عمر خود را برای انقلاب و نظام گذاشته‌اند، پیشکسوتان جهاد و شهادت و همه افرادی دهه‌های قبل از انقلاب را دیده‌اید، باید شرایط زندگی و بهداشت مردم، آب، برق، تغذیه، مسکن و سکونت گاه و مسکن در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فرصت اقتصادی ایجاد شده برای مردم در این استان و این منطقه را بیان کنید.

محمدی زاده با اشاره به اینکه بخش دیگری از جنگ دشمن، جنگ اقتصادی است گفت: بخش دیگری از جنگ و هجمه دشمنان نظام اسلامی جنگ اقتصادی است که با جدیت بر آن کار و تلاش می‌کند تا حوزه‌های اقتصادی و صنعت را در کشور ما را دچار آسیب کند.

وی ادامه داد: دشمنان در دوره‌ای تلاش می‌کردند تا در حوزه تأمین گاز کشور ما اختلال ایجاد کنند اما با کمک متخصصین صنعت نفت کشور ضعف‌ها برطرف شد و روند تولید گاز و نفت و پتروشیمی را شتاب بخشیدیم و امروز در حالی که در خانه‌های سراسر مردم کشور ما در شهرها و روستاها و بخش‌های کوچک و بزرگ از نعمت گاز برخوردار و از هوای مطبوع بهره می‌برند همان کسانی که برای ما نقشه می‌کشیدند در خانه‌های خود دچار سختی و بدبختی شده‌اند.

۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان بوشهر آغاز یا افتتاح خواهد شد

استاندار بوشهر با بیان اینکه با قولی که از رئیس جمهور گرفته‌ایم ایشان در پایان امسال به استان سفر خواهند کرد افزود: در سفر آینده آیت الله رئیسی به استان با احتساب پروژه‌های نفتی، گازی و پتروشیمی حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه و بدون احتساب پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان به بهره برداری می‌رسد یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

استقبال از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران

وی با بیان اینکه از هر فرصتی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحرک در اقتصاد استفاده می‌کنیم افزود: از مردم شهرستان گناوه می‌خواهیم فرصت بازار، تجارت، بازرگانی و تجارت و حمایت‌هایی که انقلاب و دولت انقلابی و رهبری انقلاب از این بخش کرده و فرصتی فراهم شده استفاده کنند و سرمایه گذران گناوه ای به سمت ایجاد کارخانه‌های ماندگار که برای مردم منطقه ایجاد شغل کند بیایند

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از این سرمایه گذاران از این فرصت استفاده کرده‌اند و منابع مالی خود را به این بخش و جوانانی را جذب و برای آنها شغل ایجاد کرده‌اند گفت: ما از ایجاد کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در این منطقه حمایت و پشتیبانی می‌کنیم و انتظار داریم سرمایه گذاران به این بخش ورود کنند.

وی ادامه داد: احداث کارخانه دو اثر مفید دارد یکی تولید شغل برای همنوعان، همشهریان و خویشاوندان و اثر دیگر ایجاد ارزش افزوده است که صاحب کارخانه و سرمایه گذار صاحب ارزش افزوده هم خواهد شد.

شهید سلیمانی، مرد خلق فرصت‌ها در منطقه بود

وی گفت: شهید سلیمانی مرد ایجاد و خلق و استفاده از فرصت‌ها بود و این را به خوبی از رهبر انقلاب آموخته بود.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها برای انقلاب تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و فرصت‌های جدید خلق کرد و حاج قاسم این را به خوبی از رهبری آموخت و مرد خلق فرصت‌ها در منطقه بود.

وی گفت: در جنگ با تروریست‌های داعشی و در شرایطی که سوریه و عراق می‌رفت که به طور کامل از دست برود و ۷۰ درصد این دو سرزمین در دست داعش بود، آب از دست رفته را به جوی برگرداند، شهید سلیمانی فرمانده میدان شد و رهبر انقلاب تدبیر کرد و این مسیر را عوض کرد و اگر این کار انجام نمی‌شد قطعاً امروز ما در غرب و جنوب غرب کشور با داعش درگیر بودیم.

محمدی زاده بیان کرد: شهید سلیمانی در عین حال که مردی راهبردی بود و اهداف درازمدت راهبردی داشت یک مرد میدانی بود و در نزدیک ترین نقطه به صحنه عملیات قرار می‌گرفت و از دور فرماندهی نمی‌کرد.

استاندار بوشهر افزود: شهید سلیمانی یک فرمانده عالی بود ولی در خط مقدم حضور می‌یافت و از نزدیک با دشمن درگیر می‌شد و دشمن را از نزدیک می‌شناخت و با دشمن روبرو می‌شد.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی با حداقل‌ها شروع می‌کرد و چون کار و راه برای خدا بود خدا نیز راه را برای او باز می‌کرد و الگوی رزم او در جنگ سوریه و عراق همان الگوی دوران دفاع مقدس بود و با همان امکانات محدود در مقابل تمام دشمنان و تمام دنیا ایستاد و پیروزی‌های بزرگ را رقم زد.

کد خبر 5668392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha