۱۱ دی ۱۴۰۱، ۸:۲۰

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان:

۸ درصد تیغه چاقوی کشور در زنجان تولید می‌شود

۸ درصد تیغه چاقوی کشور در زنجان تولید می‌شود

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: زنجان در تولید تیغه چاقوی کشور سهم ۸ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید صفوی، شامگاه شنبه در جلسه هم‌اندیشی اقتصادی که با حضور معاون وزیر اقتصاد در اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: استان زنجان با فاصله زمانی یک تا ۳.۵ ساعته می‌تواند با ۱۰ استان و ۶۰ درصد جمعیت کشور در تعامل باشد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان قرابت‌های زیادی با کشور عراق در حوزه‌های مختلف از جمله بعد مذهبی دارد، یادآور شد: زنجان دومین قربانگاه جهان اسلام به شمار می‌رود و پس از پیاده‌روی اربعین، بزرگترین اجتماع سالم و معنوی را در ایام محرم دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت پاک گردشگری پایان‌ناپذیر است، ادامه داد: بزرگترین گنبد آجری جهان و موزه مردان نمکی از جاذبه‌های دیدنی این استان به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه هنرچاقوسازی زنجان در اغلب خانه‌های ایرانیان به چشم می‌خورد، تصریح کرد: ۸ درصد تیغه چاقوها در زنجان و ۱۲ درصد آن در سایر نقاط ایران تولید می‌شود و مابقی سهم واردات است.

صفوی خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف شاهد هستیم با رویدادهای بی‌ارزش مثل برتاب گوجه فرنگی اقدام به جذب گردشگر می‌کنند و این در حالی است که زنجان ظرفیت برپایی رویدادهای فاخر گردشگری در گستره ملی و بین‌المللی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید ۱۲ میلیون گردشگر به ایران بیاید و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و سایر موارد به آن‌ها نمایش داده شود، ابراز کرد: برای این کار فقط سرمایه‌گذاری داخلی کافی نیست و باید به فکر سرمایه‌گذاری خارجی هم بود.

در این جلسه همچنین فعالان اقتصادی مسائلی مثل مشکل مبادلات بانکی و نوسانات ارزی در صادرات و تهیه مواد اولیه، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های معدنی در سایر کشورها، اختلالات فضای مجازی و تأثیر آن در خرده فروشی محصولات، تحریم‌های ظالمانه، نبود نظارت در گمرکات مرزی، صادرات محصولات با کارت‌های بازرگانی افراد مسن و مسائلی از این دست را مطرح کردند.

کد خبر 5669949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha