۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

رشد در صداوسیمای سیستان و بلوچستان نیازمند قبول نقاط ضعف است

رشد در صداوسیمای سیستان و بلوچستان نیازمند قبول نقاط ضعف است

زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید با باور به اینکه صداوسیمای استان با نقطه مطلوب فاصله دارد فعالیتها برنامه ریزی شود، تا شاهد رشد در این مجموعه باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح شنبه در دیدار مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر نقش صداوسیما به مثابه یک دانشگاه عمومی، افزود: چنین تعبیری برای این سازمان افتخار و در عین حال مسئولیت آفرین است.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر نقش‌آفرینی صداوسیما در تراز گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: برای رسیدن به چنین جایگاهی دریایی از کار وجود دارد که به همه آن‌ها نمی‌توان پرداخت اما در حدی که می‌توانیم باید شروع کنیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: نقطه آغاز کار این است که ایمان و باور داشته باشیم که با جایگاه مطلوب فاصله داریم و اگر نگاه متفاوت داشته و از خود راضی باشیم دیگر رشدی نخواهیم داشت و تحولی رخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: گام دوم خودباوری است و اینکه مطمئن باشیم ما می‌توانیم و با همه سختی‌ها می‌توان کار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: گام سوم توکل به خدا، توسل به پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و حرکت جهادی و مخلصانه است و اینکه آیه "إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرۡکُمۡ وَیُثَبِّتۡ أَقۡدَامَکُمۡ" یک وعده عمومی است و در هر کاری مصداق پیدا می‌کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نکته مهم وجود عزم جدی برای انجام کار است زیرا در گذشته از عملکرد صداوسیمای استان گزارش‌های خوب ارائه و حرف و ایده‌های خوبی نیز مطرح می‌شد اما مشکل این بود که یا گزارش‌ها غیر واقعی بود یا به حرف‌ها عمل نمی‌شد.

آیت‌الله محامی حضور علیرضا کیخا به عنوان مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان را شامل نقاط قوت دانست و بیان کرد: انتخاب یک نیروی بومی، نقطه قوت کار است و ظاهراً افرادی که مطالبه استفاده از نیروهای بومی را دارند طبیعتاً باید سکوت و به حمایت بپردازند هر چند که چنین چیزی قطعی نیست و شاید باز هم با مخالفت‌هایی مواجه شوید که این در این خطه پهناور از کشور، تبدیل به یک آسیب شده و افراد بعد از طرح شعار بومی و غیر بومی، به شعار سیستانی و بلوچ می‌پردازند و در ادامه اعضای همان قوم هم باز مخالف به کارگیری فرد تعیین شده هستند و نهایتاً مشخص می‌شود که این شعارها بهانه است و تنها خود را لایق و شایسته می‌دانند.

وی گفت: شما باید در برابر خواسته‌های اقوام مختلف در خط میانی و با اعتدال حرکت کنید تا طرفین، شما را ثابت قدم بدانند و با شما همراهی کنند.

امام جمعه زاهدان خواستار کنترل برنامه‌ها از حیث فنی و محتوایی شد و تصریح کرد: چنین کاری نیاز به تیم‌های متخصص دارد که باید برای آموزش چنین نیروهایی برنامه‌ریزی و تلاش کنید.

وی ادامه داد: در حوزه مباحث دینی آنچه در صداوسیمای استان ارائه می‌شود باید مقارن و تطبیقی باشد زیرا خیلی از مسائل و مباحث دینی بین شیعه و اهل سنت مشترک است و تنها در برخی حکم‌های فقهی تفاوت وجود دارد که در این صورت شناخت اقوام و مذاهب نسبت به یکدیگر بیشتر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تغییر، تحول و خروجی کار شما باید در یک مدت زمان کوتاه مشخص و مردم آن را مشاهده کنند.

امام جمعه زاهدان گفت: مدیریت راهبردی و همکاری واحد در استان مهم است و در اتفاقات اخیر اقدامات خوبی صورت گرفت اما متأسفانه در برخی موارد نیز همکاری‌ها کمتر بود و دچار آسیب‌هایی شدیم.

همچنین در ابتدای این دیدار علیرضا کیخا مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز استان نیز گفت: یکی از مشکلات اصلی صدا و سیمای استان کمبود نیرو، خلأ محتوای کیفی و نبود انگیزه کافی برای انجام کار است که با تمام توان به دنبال رفع این مشکلات خواهیم بود.

وی افزود: رسانه ملی باید صدا و سیمای مردم را عرضه کند و در صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان سعی داریم برنامه‌های بیشتری برای رسیدگی به معضلات، مشکلات و مسائل مردم تهیه و تولید کنیم.

کد خبر 5675478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احمدرضا IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      0 0
      محامی مهره سوخته شده وچهره منفور دراستان باید سریع عوضش کنیم کسی بیاریم ارتباط مردمی شکل بدهدهمه پیوند دوست نظام کنه بخدا هرچه سریع تر بهتره تا ارامشه اوضاع خیلی ضروری هست