۱۸ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۱۷

استاندار کرمانشاه:

۲۹ نقطه حادثه خیز در کرمانشاه باید هرچه سریعتر برطرف شود

۲۹ نقطه حادثه خیز در کرمانشاه باید هرچه سریعتر برطرف شود

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای گفت: ۲۹ نقطه حادثه خیز در کرمانشاه باید هرچه سریعتر برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای راهبری کاهش تصادفات رانندگی استان که با حضور سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کشور و فرمانده انتظامی استان و جمعی از فرماندهان و مدیران اجرایی ذیربط در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسات با ده‌ها آمار از سوی مسئولین دستگاه‌های مختلف مواجه می‌شویم که تنها بیان این آمارها برای بهبود وضع بهتر مؤثر نبوده و امروز شاهد افزایش فوتی‌ها و مجروحان تصادفی هستیم.

وی با تاکید بر این مطلب که انبوه آمارها باید منجر به یک تحلیل منطبق بر راهبردهای علمی شود، ادامه داد: حتماً باید نیازمندی‌های مؤثر برای کاهش تصادفات جاده‌ای اولویت بندی شوند و ما در جلسات بعدی این روش را برای پرداختن به کاهش تصادفات در نظر خواهیم گرفت.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: ضرورت دارد که دستگاه‌های ذیربط به یک کار ترکیبی هدفمند و کارشناسی شده برای رسیدن به یک تحلیل و با اولویت‌های مشخص برسند و یک کار چند وجهی را دستور کار قرار دهند.

صحرایی با اشاره به وجود ۲۹ نقطه حادثه خیز در استان خواستار تلاش مؤثر برای رفع این نقاط شد و گفت: برای رفع این نقاط متأسفانه کاری صورت نگرفته که غیر قابل قبول است و در این نشست‌ها باید به یک کار جمعی و مشخص برای تسریع در رفع این نقاط بپردازیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری مصوبات این جلسات در سلامتی و حفظ جان مردم تصریح کرد: مصوبات این جلسات باید به سرعت اجرایی شود و کوتاهی در روند اجرای آنها پذیرفته نخواهد بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه بخش گردشگری استان افزود: از اهداف مهم کرمانشاه تلاش برای افزایش محسوس و چشمگیر گردشگری است که اجرای برنامه‌های اثربخش برای کاهش تصادفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه خیز قطعاً در این زمینه بسیار مهم است.

صحرایی خاطر نشان کرد: ما اعتبارات استانی را برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص خواهیم داد اما دستگاه‌های ذیربط هم موظف به پیگیری برای دریافت اعتبارات ملی هستند.

وی به معضل ترافیک و عدم توجه به اصول راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های شهر گفت: باید به تقویت فرهنگ ترافیک به صورت جدی توجه شود چون این بی توجهی در بزرگراه‌ها منجر به تصادفات و اتفاقات ناگوار برای دیگر شهروندان می‌شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید به اجرای کارهای اثربخش در کاهش تصادفات هم در داخل شهرها و هم بیرون شهرها توجه ویژه شود و با اقدامات اساسی و بر پایه توسعه فرهنگ ترافیک و مباحث علمی به سمت حفظ سلامتی و تندرستی مردم گام برداریم.

کد خبر 5677079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha