۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۳

همگام با حماسه حضور؛

فرآیند رای گیری در ۲۳۵۷ شعبه اخذ رای در آذربایجان غربی آغاز شد

فرآیند رای گیری در ۲۳۵۷ شعبه اخذ رای در آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه - همزمان با سراسر کشور فرآیند رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان غربی صبح جمعه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از اولین دقایق آغاز کار رأی گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مردم مرزدار و انقلابی آذربایجان غربی همپای سراسر کشور با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی آماده خلق حماسه دیگری هستند.

با وجود اینکه دقایقی بیشتر از آغاز رأی گیری نگذشته اما مردم این دیار زن و مرد، پیر و جوان در صفوف بهم فشرده آماده‌اند در تعیین سرنوشت سیاسی کشورشان سهیم شوند.

آغاز فرآیند رأی گیری در ۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رأی در آذربایجان‌غربی

امروز جمعه فرآیند رأی گیری برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان آغاز شد.

از این تعداد، یک هزار و ۴۷۶ شعبه ثابت و ۸۸۱ شعبه سیار هستند تا همه مردم آذربایجان غربی بتوانند به راحتی در انتخابات شرکت کنند.

از کل شعبات در نظر گرفته شده برای آذربایجان غربی، یک هزار و ۱۶۵ شعبه شهری و یک هزار و ۱۹۲ شعبه روستایی است.

۴۲ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در آذربایجان غربی هستند

تدابیری اتخاذ شده تا تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی به مناطق عشایر نشین اعزام شود و علاوه بر این با توجه به تقارن انتخابات با فصل کار برنامه ریزی شده تا ماندگاری صندوق‌های رأی در مناطق روستایی بیشتر باشد.

در انتخابات مجلس برای رأی دادن پنج سند می‌توانست ارائه شود اما در این دوره تنها ۲ سند شامل اصل کارت ملی و شناسنامه برای احراز هویت و رأی دادن لازم است و همچنین شناسنامه‌ها نیز ممهور به مهر نخواهند شد.

در مجموع بیش از ۴۲ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در این دوره از انتخابات فعالیت دارند که آموزش‌های لازم در این خصوص ارائه شده است.

کد خبر 6149855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha