۱۸ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۳۶

استاندار کرمانشاه:

فرهنگ ازدواج آسان تنها مربوط به مسائل اقتصادی نیست

فرهنگ ازدواج آسان تنها مربوط به مسائل اقتصادی نیست

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت آموزشهای مهارتی در زوج‌های جوان گفت: فرهنگ ازدواج آسان تنها مربوط به مسائل اقتصادی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه که با حضور حضرت آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و آیت الله محمدی عراقی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر اعضای این شورا برگزار شد، اظهار کرد: توجه جدی و ویژه به نهاد خانواده، هم ضرورت قطعی انقلاب اسلامی و هم اولویت اصلی مدیریت ارشد استان است و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی افزود: یک تفاوت مبنایی در تقسیم بندی زندگی انسانی میان دیدگاه اسلامی و غیر اسلامی وجود دارد که متأسفانه در بسیاری از مواقع مورد غفلت واقع می‌شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در نگاه‌های متداول در تمدن غربی، زندگی انسان به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم‌بندی می‌شود و با این نکته ویژه که اهمیت نهاد خانواده رو به زوال است.

صحرایی با اشاره به اینکه در دیدگاه اصیل اسلامی زندگی انسان به سه ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: تاکید ویژه اسلام بر نهاد خانواده آثار بسیار مثبتی در حوزه‌های مختلف جامعه در همه عرصه‌ها داشته که باید به شکل خاص مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: فرهنگ شهروندی مبتنی بر معیارهای غربی تا یک مرحله خانواده را تشویق به حرکت می‌کند ولی بعد از آن فرزند را از کانون خانواده جدا می‌کند و در یک چهارچوب دولت شهروند قرار می‌دهد.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت یک انجام یک مجموعه اقدام ترکیبی و چند وجهی در حوزه تشکیل خانواده، صیانت و تعالی خانواده و حوزه طلاق تاکید کرد و گفت: عدم برخورداری از مهارت‌های اولیه برای تشکیل زندگی یک معضل جدی است که با ارتقا دانش عمومی و مهارت افراد در یک چهارچوب دین محور، بسترهای شکل‌گیری ازدواج‌های آگاهانه و کاهش طلاق در مراحل بعدی را فراهم کرد.

صحرایی تاکید کرد: آموزش‌های مرتبط با کانون خانواده باید از کلاس دهم و در زمانی که فضای ذهنی دانش آموزان آماده‌تر است، آغاز شود تا اثر گذار باشد.

وی همچنین از موضوع انفجار انتظارات نامتناسب در جامعه امروزی سخن گفت و ادامه داد: مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی استان باید به شکل مناسبی به تعدیل انتظارات در سطح جامعه کمک کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواهان ترویج فرهنگ ازدواج آسان و زندگی آسان با کمک مجموعه‌های فرهنگی و اداری، دانشگاهی و گروه‌های مردم نهاد شد در ادامه تاکید کرد: صدا و سیما باید در سریال‌ها، فیلم‌ها و تولیدات هنری خویش فضای ازدواج و زندگی آسان را ترویج و تبلیغ کند.

وی عنوان کرد: فشار اقتصادی دلیل از هم پاشیدن خانواده‌ها نیست زیرا طبق آمار میزان طلاق در مناطق مرفه و بالای شهر تهران بیش از پایین شهر است.

صحرایی یکی از ضرورت‌های جامعه ایرانی را تقویت فرهنگ احترام به والدین دانست و گفت: به هر میزان فرهنگ احترام به پدر و مادر تقویت شود به همان میزان به زیبایی‌های فرهنگی و تربیتی جامعه پیرامون ما افزوده می‌شود و از بسیاری از آسیب‌ها مصون خواهیم ماند.

کد خبر 5677097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha