۲۱ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۵۱

با اتخاذ موضعی مداخله جویانه؛

انگلیس خواستار آزادی جاسوس بازداشت شده در ایران شد!

انگلیس خواستار آزادی جاسوس بازداشت شده در ایران شد!

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس امروز با اتخاذ موضعی مداخله جویانه اعلام کرد که لندن خواستار آزادی جاسوس بازداشت شده این کشور در ایران شده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه انگلیس امروز چهارشنبه با اتخاذ موضعی مداخله جویانه خواستار آزادی «علیرضا اکبری» شد که به جُرم جاسوسی در ایران بازداشت شده است.

به گزارش این خبرگزاری، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این ارتباط اعلام کرد: ما از خانواده اکبری حمایت می‌ کنیم و بارها موضوع وی را با مسئولان ایرانی مطرح کرده‌ ایم. اولویت ما آزادی سریع او است و بر درخواست خود برای دسترسی فوری کنسولی تأکید کرده‌ ایم!

مرکز رسانه قوه قضائیه امروز اعلام کرد که علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد. بر همین اساس و پس از تشکیل پرونده قضائی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.

در پی اعتراض متهم و فرجام خواهی وی، پرونده مجدداً در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تأیید کرد.

وزارت اطلاعات در همین زمینه با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع آوری و به صورت کاملاً آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می‌داده است.

اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد این جاسوس و جزئیات اقدامات صورت گرفته در شناسایی و دستگیری وی به شرح ذیل است:

به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه‌های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را به صورت کاملاً آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.

این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مأمورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد و سپس در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید.

علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی‌هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس (SIS) تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد.

افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیل اطلاعات پیرامون اهداف و لیست نیازمندی‌ها، شکل ارتباطات و ابزارهای ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیمابین سرویس اس آی اس (SIS) و جاسوس مورد نظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند.

نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع قضائی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضائی حکم وی صادر شد. جان بر کفان گمنام ایران اسلامی صراحتاً اعلام می‌نمایند، اگرچه دشمن خبیث انگلیسی توانسته بود از نقطه ضعف‌های این فرد بهره گیرد و او را به استخدام خویش درآورد، اما یقیناً نمی‌داند که کدام بخش از اطلاعات دریافتی، از نوع اطلاعات هدایت شده و فریب بوده است.

همچنین مجاهدین گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می‌نمایند که با توکل به ذات اقدس احدیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) شناسایی جواسیس و عناصر نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد قانونی با آن‌ها را بدون هیچ گونه تساهل و تسامح و ملاحظه‌ای، در اولویت تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی خویش قرار داده اند.

کد خبر 5680137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • DE ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      3 0
      انگلیس غلط کرده این تیتر را فردا صبح در تمام روزنامه ها از قول ملت ایران بزرگ اسلامی بزنید
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      1 0
      می سادهدای انگلیس ابن همه حقه بازی وجاسوسی. میکنی وحلا هم تقاضای خوبی داری آفرین براین قدرت جهانی که ایبن قدر برای خودش زذنگ ایت حالا نوبت همتون می رسد وبابد همه میولین انگلیس محاکمه ومجحزات شوند ومنظر باشید که اولین رتذبه حول وقوه خدا همتون محتکمه وبه دست حکسن روحانی داده می شود تا مدرک تحصیلی
      • س ن GB ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
        1 0
        بهتره کمی روی فارسی نوشتنت کار کنی تا سیاست. من که چیزی حالیم نشد از کامنت شما
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      2 0
      باید اجراشود درسی برا همه که خیانت میکنند
    • Farhad US ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      0 0
      این انگل خائن به مملکت است . مایه شرمساری جمهوری اسلامی خواهد بود اگر حکمی کمتر از اعدام به او داده شود مسئولانی که در قوه قضاییه در انجام وظیفه خود کوتاهی کنند در چشم ملت خائن به بحساب خواهند آمد
    • هم وطن329 IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      0 0
      خیانتکار باید به درک واصل شود آخه مردک چی کم داشتی که وطن فروشی کردی وطن مادر انسان است