۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷

عضو شورای شهر:

متولی بافت تاریخی اصفهان مشخص می‌شود

متولی بافت تاریخی اصفهان مشخص می‌شود

اصفهان- عضو شورای شهر اصفهان گفت: متولی بافت تاریخی اصفهان به زودی معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول میرباقری پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان دستور هفتاد و دومین جلسه علنی شورا با تبریک ولایت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: بانوان ایران عفیف‌ترین بانوان عالم هستند. غرب نیاز نیست شعار زن زندگی و آزادی برای بانوان ما بدهد بلکه برای بانوانی که در ویترین چیده و قیمت پای آن‌ها بدهد فکری کند.

وی افزود: در هفته گذشته از خدمات ارزنده سردار اشتری به خاطر زحمات و فعالیت‌های ایشان تجلیل شد، رهبر معظم انقلاب نیز از خدمات ایشان ابراز رضایت مندی کردند. امیدواریم باز هم از تجربیات سردار اشتری استفاده شود. عرض تبریکی به سردار رادان نیز داریم و امیداریم شکوه نیروی انتظامی با حضور ایشان تقویت شود و شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی با بیان اینکه در موضوع پیرایش شهری به رغم گذشت یک سال و نیم اتفاقی رخ نداده است، گفت: مناطق پانزده گانه اقدامات عملی و برنامه زمان بندی در این خصوص را به شورا ارائه کنند. پیرایش شهری یکی از دستورات دین و فرهنگ ماست. رفع زشتی‌های شهر برای شهری بین المللی مانند اصفهان واجب است.

میرباقری تصریح کرد: متأسفانه یک ماه است اجرای متوقف شده و تعدادی از شهروندان دچار مشکل شدند. پیگیری کردیم و اعلام شد در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ این موضوع بررسی می‌شود. اما چندین ماه است که این جلسه تشکیل شده و به این موضوع پرداخته نشده و دود آن به چشم مردم می‌رود.

وی ادامه داد: کارگروه نظام مهندسی در کمیسیون شهرسازی شکل گرفته و جلسات مستمری بین شهرداری و نظام مهندسی تشکیل می‌شود که ظرف دو ماه آینده مشکلات این دو برطرف شده و آسیب‌ها به حداقل برسد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیگیری‌ها برای تعیین متولی بافت تاریخی گفت: با جلسات مستمری که داشتیم نهایتاً معاونت برنامه ریزی ۵ پیشنهاد آورد که می‌تواندباعث تقویت بافت تاریخی شود.

وی افزود: اولین بار است به صورت جدی اقدامات ویژه‌ای برای متولی بافت تاریخی انجام می‌شود. چند مورد آن را در جلسه قبلی کارگروه بافت تاریخی بررسی و معاونت شهرسازی را الزام به عملیاتی کردن آن کردیم. امیدوارم در همین دوره نهادی را ایجاد کنیم که برای آینده بافت تاریخی یک مدیریت واحد باشد. در این سال‌ها زحمت زیادی کشیده شده است اما مدیریت واحد وجود نداشته و جزیره‌ای بوده است. متولی به صورت واحد باید شکل بگیرد و قدرتمند شود.

میرباقری گفت: دوستان سازمان نوسازی را مطرح می‌کنند اما این سازمان استقامت و قدرت ایجاد مدیریت واحد را ندارد و امیدواریم با پیگیری‌هایی که از وزارت کشور می‌کنیم این اتفاق در دوره کنونی مدیریت شهری رخ دهد.

کد خبر 5683027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha