۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان:

دومین جشنواره «مولودی‌خوانی نبوی» در کردستان برگزار می شود

دومین جشنواره «مولودی‌خوانی نبوی» در کردستان برگزار می شود

سنندج- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان از برگزاری «جشنواره مولودی‌خوانی نبوی» همزمان با ایام مبعث رسول الله (ص) در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قباد میمنت آبادی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره مولودی خوانی نبوی در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در سطح استان مشغول به تحصیل هستند که ۱۳ هزار نفر آنان در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند.

وی افزود: هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در واحد سنندج و واحدهای سقز، مریوان، بیجار، قروه در بیش از ۴۰۰ رشته محل فعال از کاردانی تا دکترا دارای کلاس‌های آموزشی است.

میمنت‌آبادی اظهار کرد: همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) و از ۲۷ رجب شاهد آغاز رویداد فرهنگی دانشگاه آزاد کشور در ۳۴ واحد دانشگاهی در ۳۱ استان کشور خواهیم بود.

وی افزود: در استان کردستان نیز برای دومین سال متوالی شاهد برگزاری جشنواره مولودی‌خوانی نبوی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اعلام کرد: تاکنون آثار ۱۵ گروه در بخش گروهی، ۱۰ نفر در بخش تک نفره و ۸ مقاله پژوهشی به دبیرخانه ارسال شده است و علاقه‌مندان تا ۱۵ بهمن برای وصول آثار و شرکت در این جشنواره فرصت دارند.

میمنت آبادی اظهار داشت: ۲۶ بهمن ماه جاری در واحد استان کردستان در شهر سنندج شاهد برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره مولودی‌خوانی نبوی با محوریت گرامیداشت مرحوم خلیفه کریم صفوتی و تجلیل از بزرگان و مؤثرین و دست اندرکاران این حوزه برگزار می‌شود.

علی اکبر امیری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و با همکاری مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آئین اختتامیه دومین جشنواره مولودی خوانی نبوی ۲۶ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج عنوان کرد: این جشنواره از سری برنامه‌های امامت و مهدویت و به دنبال گفتمان سازی هرچه بیشتر امامت و مهدویت است.

امیری گفت: انتظار ظهور نیازمند شناساندن فرهنگ امامت و مهدویت است که این مهم با بهره گیری از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج افزود: با توجه به شرایط بومی و ظرفیت‌های هر استانی این مهم در قالب برنامه‌های مختلف علمی، فرهنگی، فیزیکی و دیجیتالی دنبال می‌شود.

امیری با بیان اینکه این جشنواره بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان معظم در کشور ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته اولین دوره این جشنواره با استقبال بسیار خوب و در سطح کیفی مطلوبی برگزار شد امسال به مناسبت مبعث با سعادت حضرت پیامبر این جشنواره در ۲۶ بهمن ماه در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی فرج الله مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کردستان هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه ماه رجب ماه نیایش است، اظهار کرد: در سیره انبیا و اولیای الهی داریم که با شروع ماه رجب سبک زندگی خود را عوض و زمان بیشتری را برای نیایش و عبادت در نظر می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه هنر زبان گویایی است برای رساندن پیام به مخاطبان با همه سلایق مختلف است، گفت: اگر این ظرفیت را کنار بگذاریم از جامعه عقب خواهیم ماند.

وی افزود: باید از زبان هنر برای رسیدن به اهداف عالی و توصیف پیامبر مکرم اسلام بهره گرفت و دانشگاه آزاد دنبال تحقق این مهم است و دومین جشنواره مولودی‌خوانی نبوی نیز با همین هدف برگزار می‌شود.

کد خبر 5690381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha