۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۱

مدیرکل استاندارد اردبیل:

بیمارستان‌ها از «اکسیژن» استاندارد استفاده کنند

بیمارستان‌ها از «اکسیژن» استاندارد استفاده کنند

اردبیل-مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: لازم و ضروری است تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اردبیل از گاز اکسیژن طبی استاندارد استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی ظهر پنجشنبه در بازدید از بیمارستان‌های اردبیل برای اطمینان از استاندارد بودن دستگاه‌های اکسیژن با بیان اینکه گاز اکسیژن طبی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اظهار کرد: لازم و ضروری است تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اردبیل از گاز اکسیژن طبی استاندارد استفاده کنند.

وی با اشاره به اجباری بودن استاندارد گاز اکسیژن طبی، شیر و سیلندر محتوی گفت: تمامی تولیدکنندگان این فرآورده باید در تولید سیلندرها الزامات مربوطه، مشخصات و ویژگی‌های سلیندر استاندارد را رعایت کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: سیلندرهای گاز اکسیژن طبی به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت بیماران جامعه بسیار حائز اهمیت است و برای جلوگیری از خطرات استفاده از سیلندرهای غیراستاندارد، این سیلندرها باید مطابق استانداردهای ملی مربوطه تولید و واحدهای تولیدکننده این محصول نیز باید تحت بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون دوره‌ای قرار گیرند.

علایی افزود: براساس استاندارد ملی مربوط، درصد خلوص اکسیژن طبی در سیلندرها باید حداقل ۹۹ درصد و میزان گازهای دی اکسید کربن و منواکسید کربن نیز به ترتیب حداکثر پی.پی.ام ۳۰۰ و پی.پی.ام ۵ و همچنین رنگ این سیلندرها نیز باید سفید باشد.

کد خبر 5692830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha