۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۷

رئیس کل دادگستری مازندران:

یک معدن در کیاسر به دلیل قطع درختان کهنسال ارس تعطیل شد

یک معدن در کیاسر به دلیل قطع درختان کهنسال ارس تعطیل شد

ساری- رئیس کل دادگستری مازندران از توقف و تعطیلی فعالیت معدن متخلف در کیاسر به دلیل برداشت غیراصولی و قطع درختان نادر و کهنسال از جمله اورس یا سروکوهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری بابیان اینکه احیا و حفاظت از حقوق مردم در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی از وظایف دستگاه قضائی است، اظهار داشت: تجاوز به منابع طبیعی و قطع درختان، تجاوز به حقوق عامه مردم است و دستگاه قضائی استان در این زمینه پیگیری‌های لازم را دارد متأسفانه درمنطقه کیاسر، برداشت غیر اصولی یک معدن موجب تخریب منابع طبیعی و قطع و آسیب درختان ارس که از با ارزش ترین درختان مناطق کوهستانی است شده است.

وی ضمن تقدیر از پیگیری رسانه‌ها و دلسوزان منابع طبیعی از عدم نظارت بر نحوه فعالیت معادن انتقاد کرد و گفت: در صدور مجوز معادن باید دقت لازم صورت گیرد و تا زمانی که کلیه مجوزهای قانونی بویژه مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان صادر نشده است اجازه فعالیت داده نشود و همچنین بر نحوه برداشت نیز نظارت صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: نتایج بازدید رئیس حوزه قضائی کیاسر از منطقه و پیگیری‌های مستمر نشان می‌دهد بخشی از سنگ‌ها با بی رحمی و بدون ملاحظه و رعایت اصول به سمت دره رها شده و منجر به آسیب اساسی و تخریب درختان ارس شده است، پیمانکاران ومالکین معدن به دادگاه احضار شده و متعهد شدند نسبت به رفع مشکل مذکور اقدام و از برداشت غیر اصولی که منجر به آسیب درختان شود، خودداری کنند، در غیر این صورت نسبت به توقف دوره‌ای معدن اقدام شود.

عالی‌ترین مقام قضائی استان خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه برداشت غیر اصولی و گزارشات مردمی و تائید گزارش مردمی توسط سرجنگلبانی وبا تشکیل کمیته استانی و پیگیری‌های مستمر حوزه قضائی کیاسر معدن تعطیل و کلیه ادوات از داخل معدن خارج شد.

کد خبر 5697392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha