۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷

فرمانده سپاه عاشورا:

روحیه پهلوانی ممیزه ورزشکاران ایرانی به برکت انقلاب است

روحیه پهلوانی ممیزه ورزشکاران ایرانی به برکت انقلاب است

تبریز-فرمانده سپاه عاشورا گفت: یکی از برکات مهم و ارزشمند انقلاب اسلامی توجه به ورزش با محوریت حفظ روحیه پهلوانی و منش‌های والای انسانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اصغر عباسقلی زاده روز شنبه در آئین آغاز به کار مسابقات کاراته بسیج شمال غرب و افتتاح کمیته ورزش و جوانان کنگره ۱۰ هزار شهید استان، با تاکید بر نقش مهم ورزش در حفظ ارزش‌های والای انسانی در توسعه معنوی کشور، گفت: ورزش بدون روحیه پهلوانی بی ارزش است.

وی الگوی ورزشکاران ایرانی را شخصیت بی همتای عالم بشریت حضرت علی (ع) بیان و اضافه کرد: تاسی به راه و روش این امام همام می‌تواند رمز و راز موفقیت‌های ورزشی در عرصه‌های مختلف جهانی و بین المللی باشد و همواره ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران پیرو راستین چنین روشی بوده اند و هستند.

عباسقلی زاده با بیان اینکه ورزش بدون روحیه پهلوانی مانند جسمی بدون روح است، یادآور شد: جامعه‌ای می‌تواند در همه امور موفق باشد که ورزش یکی از امور مهم و اساسی در آن باشد.

وی اظهار داشت: باید توجه داشت که برای دفاع از نظام و آب و خاک کشور اسلامی نیروهایی توانمند و دارای بدنی آماده نیاز است تا در مواقع ضرور بتوانند نقش آفرین باشند.

عباسقلی زاده با تبریک روز میلاد حضرت علی (ع)، ایشان را الگوی پهلوانی تمام عیار برای بشریت خواند و افزود: امام علی (ع) الگوی تمام عیار برای همگان است و ورزشکاران باید مرام پهلوانی رو همیشه مد نظر خود قرار دهند تا مسیر زندگی فردی و اجتماعی خود را سعادتمند کنند.

کد خبر 5700006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha