۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

۱۲ پروژه زیست محیطی در مازندران بهره برداری می شود

 ۱۲ پروژه زیست محیطی در مازندران بهره برداری می شود

ساری- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: به مناسبت دهه فجر ۱۲ پروژه زیست محیطی با ۱۹۴ میلیارد ریال اعتبار در استان بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عطااله کاویان عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۲ پروژه زیست محیطی استان مازندران با اعتباری بالغ بر ۱۹۴ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در سطح استان، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: پایگاه اطفا حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله که شامل، احداث ساختمان در پارکینگ ساختمان قبلی، خرید یک دستگاه لودر، سه دستگاه تراکتور، سه دستگاه تانکر حمل آب و سایر تجهیزات مورد نیاز اطفا حریق است، افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

کاویان افزود: کلینیک حیات وحش شهرستان چالوس نیز شامل، ایجاد کلینیک حیات وحش در مرکز تحقیقات زیست محیطی چالوس، تعمیرات کامل و استانداردسازی فضای کلینیک، تهیه و ساخت تجهیزات موردنیاز نظیر میز تشریح، جرثقیل دستی، ترولی و …، تهیه اسلحه بیهوشی و تهیه مواد مصرفی کلینیک است که در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی آب تالاب میانکاله در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: این ایستگاه شامل، ایجاد مرکز ثابت سنجش آلودگی آب در منطقه آشوراده، تهیه شناور (بویه)، خرید دستگاه‌های سنجش آلودگی آب، تجهیزات ارتباطی جهت ارسال دیتا به مرکز، تهیه و نصب تجهیزات حفاظتی جهت پیشگیری از سرقت، تابلوی مانیتورتینگ، تهیه و نصب سنسورهای سنجش آلودگی‌های آب شامل : PH - EC- کدورت و DO به نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: پروژه تثبیت مرز پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری با استفاده از فنس کشی پیرامون منطقه شامل، محصور کردن و مرمت فنس کشی پیرامون منطقه پناهگاه حیات وحش سمسکنده، حصار کشی و مرمت فنس به طول ۸ کیلومتر، ایجاد جاده دسترسی پیرامون منطقه نگهداری مرال های تحت حفاظت و مقاوم سازی فنس‌های قبلی به منظور تثبیت مرز منطقه نیز به اتمام رسیده و آماده افتتاح است.

وی همچنین از افتتاح و آغاز به کار موزه گونه‌های جانوری بصورت مجازی خبر داد و افزود: ایجاد موزه مجازی با امکان بازدید مجازی از جنگل‌های سمسکنده، دشت ناز و نیز موزه مجازی از حیوانات تاکسیدرمی شده موجود در اداره کل آماده رونمایی و بهره‌برداری است.

عطااله کاویان در پایان نیز به افتتاح سه خانه محیط زیست در شهرهای رامسر، بابلسر و چالوس خبر داد و افزود: دو خانه محیط زیست روستایی در روستاهای ولم (بهشهر) و ریحان آباد (گلوگاه) نیز در ایام الله دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می‌رسد و شروع به کار می‌کنند.

کد خبر 5700422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha