۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۲۹

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

هوای برفی از شنبه شب مهمان همدان می شود

هوای برفی از شنبه شب مهمان همدان می شود

همدان- کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: طی ساعاتی از شنبه شب و روز یکشنبه هفته آینده باز بارش برف را در اکثر نقاط استان خواهیم داشت.

محمدحسن باقری شکیب در گفتگو با خبرنگار گفت: سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت گذشته فعال بوده و بارش برف را در اکثر نقاط استان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش از ایستگاه سنجش بارش همه کسی در شهرستان بهار و به میزان ۳۱ میلیمتر گزارش شده، افزود: میزان بارش در ایستگاه دانشگاه بوعلی ۱۲ میلیمتر و در ایستگاه هواشناسی همدان فرودگاه ۴ میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی استان همدان بیان کرد: با توجه به آخرین خروجی مدل‌ها هسته اصلی سامانه بارشی از استان خارج شده اما احتمال بارش‌های در مناطق کوهستانی استان برای امروز هم وجود دارد.

باقری شکیب در ادامه گفتگو با بیان اینکه به علت وزش باد کولاک برف نیز در برخی از مناطق مستعد خواهیم داشت؛ تصریح کرد: روزهای جمعه و شنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بوده و از شنبه شب سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: طی ساعاتی از شنبه شب و روز یکشنبه هفته آینده باز بارش برف را در اکثر نقاط استان خواهیم داشت، از نظر تغییرات دمایی روند کاهش دما را در منطقه ادامه داشته و دمای کمینه طی صبح جمعه در برخی از مناطق استان تا منفی ۱۴ درجه هم خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی استان همدان با بیان اینکه روز گذشته رزن با دمای ۶ درجه گرم‌ترین شهر و صبح امروز گل تپه با دمای منفی ۱۰ درجه سردترین شهر گزارش شده است، خاطرنشان کرد: تغییرات دمایی در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۲ و منفی ۹ درجه بوده و امشب هم در سردترین ساعات دمای همدان به منفی ۱۲ درجه هم خواهد رسید.

کد خبر 5705304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha