۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع):

مردم چهارمحال و بختیاری پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند

مردم چهارمحال و بختیاری پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند

شهرکرد_فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)گفت:مردم چهارمحال و بختیاری پای آرمان‌های انقلاب همچون گذشته ایستاده اند.

به گزارش خبرگزاری‬ مهر، علی محمد اکبری در مراسم بزرگداشت سالروز تاریخی بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام در ۲۰ بهمن ۵۷ با اشاره به سالروز تاریخی بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام در ۲۰ بهمن ۵۷، افزود: تبیین موضوع بیعت بختیاری‌ها در شرایط سخت آن روز با حضرت امام از مصادیق جهاد تبیین است که از مطالبات مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد.

وی ادامه داد: اینکه مردم چهارمحال و بختیاری از فردی به نام بختیار که متعلق به جامعه عشایری خودشان بود، اعلام انزجار کردند و با حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) بیعت نمودند، نشان دهنده غیرت، شجاعت و عمل به موقع آنهاست.

سردار اکبری تأکید کرد: باید مستند واقعی از چگونگی و تعداد نفراتی که از استان چهارمحال و بختیاری در بهمن ۵۷ عازم تهران شدند تا با حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) بیعت کنند، ساخته شود.

وی با اشاره به ایستادگی مردم چهارمحال و بختیاری مقابل ظلم و استبداد قبل از پیروزی انقلاب و تقدیم شهدایی همچون علیمردان خان بختیاری، را یادآوری کرد و با اشاره به ابراز علاقه خاص امام راحل (رحمت الله علیه) به عشایر و همچنین امام خامنه‌ای عزیز در سفرهای متعدد و خاطرات خود از مناطق عشایری، گفت: حقیقتاً و انصافاً عشایر بر بیعت ارزشمند خود با امام راحل (رحمت الله علیه) ماندند.

سردار اکبری میزبانی شایسته مردم استان چهارمحال و بختیاری از مهمانان کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه کشور را مصداق ایستادگی مردم این منطقه پای آرمان‌ها و ارزش‌ها دانست و افزود: این مردم علی رغم مشکلات متعدد اقتصادی و …، از دشمنان اعلام بیزاری کرده‌اند و این مشکلات را با ارزشهای خود معامله نخواهند کرد و همچون گذشته پای آرمان‌های خود خواهند ایستاد.

وی ثبت ۲۰ بهمن سالروز تاریخی بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام (رحمت الله علیه) به‌عنوان روز استان چهارمحال و بختیاری در تاریخ را افتخار ماندگار در تاریخ دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم با اشاره به تمجید مقام معظم رهبری از بختیاری‌ها و بیعت آنان با حضرت امام (رحمت الله علیه) و ثبت این روز به‌عنوان روز استان چهارمحال و بختیاری، گفت: چه بخواهند و نخواهند، روز ۲۰ بهمن به نام بختیاری‌ها و روز استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

وی، محتوای ۲۰ بهمن را مهم دانست و افزود: همه تلاش‌ها برای محتوای این روز صورت می‌گیرد و محتوا همان فکر و فرهنگ است که در این معنا خودش را نشان داده است. محتوا بینش و دین مداری و عترت محوری است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب، بر مقابله با تحریف دشمن و توطئه آنها برای تغییر ذهن جوانان و جدا کردن آنها از انقلاب و معنویت تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: این امت راه نورانی را طی می‌کند تا کرامت و عزت را به جهانیان ببخشد، این ملت به عزت انسانی و عزت جهانی رسیده و این عزت را به بشریت هدیه می‌دهد. زیر مکتب اسلام و عدالت زندگی کردن عزت است و کسی این عزت را نمی‌خواهد به ذلت تبدیل کند و دوباره چند مستشار آمریکایی بیایند و آنها را تحقیر کنند و وحشی بخوانند.

وی افزود: دوران عزت ملت ایران و کرامت ملت ایران رسیده و کسی که ۱۱ هزار شهید داده اجازه نمی‌دهد این عزت کم رنگ شود و از بین برود.

کد خبر 5705553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha