۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد؛

توسعه آموزش‌های دو رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی

توسعه آموزش‌های دو رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: دوره های آموزشی گوهر تراشی با روش جدید و ساخت رکاب و قلم زنی در استان توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاهوردی صبح جمعه در غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران گفت: استقبال خوب در حوزه صنایع دستی، گوهر تراشی و تراش سنگ سبب شد تا توسعه آموزش در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث گوهرسنگ یکی از پتانسیل‌های استان است، گفت: افزایش کیفیت اولویت کار است و پس از آن جذب سرمایه گذاران و صنعتگران این حوزه مورد توجه است.

وی ادامه داد: ۲ دوره آموزشی شامل گوهر تراشی با روش جدید در خوسف، سرایان، فردوس و زیرکوه با حضور اساتید استانی برگزار می‌شود و بحث ساخت رکاب و قلم زنی نیز برای صنعتگران فعال در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

شاهوردی با اشاره به افزایش کیفیت آموزش‌ها گفت: در این خصوص با یک شرکت بومی قرارداد منعقد شده و در این راستا آموزش‌هایی در قالب رشته‌های مزیت دار با اولویت افزایش کیفیت در تمامی شهرستان‌ها برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: سال گذشته خراسان جنوبی رتبه اول کشور در بحث صنایع دستی نسبت تسهیلات پرداخت را داشت. برای امسال منابع اعلام نشده و از محل تبصره ۱۶ نیاز شهرستان‌ها تأمین خواهد شد.

گفتنی است؛ توانمندی‌ها و گنجینه‌ای از داشته‌های خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران از ۱۸ بهمن تا ۲۱ بهمن در محل نمایشگاه‌های دائمی ارائه شده است.

کد خبر 5705607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha