۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

بهزیستی ۱۷ فرزند را به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذارکرد

بهزیستی ۱۷ فرزند را به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذارکرد

زنجان- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از واگذاری۱۷ کودک بی سرپرست و بدسرپرست به خانواده های جایگزین خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۴۴ فرزند در خانه های کودکان و نوجوانان پذیرش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم کرمی در خصوص شرایط متقاضیان بیان کرد: زوجینی که پنج سال از تاریخ ازدواج آنها گذشته و صاحب فرزندی نشده باشند، مشروط به اینکه حداقل یکی از آنان بیش از ۳۰ سال داشته باشد و همچنین دختران و زنان بدون شوهر و بدون فرزند و در اولویت سوم، زوجین دارای اولاد نیز می‌توانند درخواست فرزندخواندگی کنند.

وی افزود: طبق ماده ۱۴ قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، دادگاه در صورتی حکم سرپرستی را صادر می‌کند که درخواست کننده سرپرستی بخشی از اموال یا حقوق خود را به کودک یا نوجوان تحت سرپرستی واگذار کند.

کرمی ادامه داد: در مواردی که دادگاه تشخیص دهد اخذ تضمین عینی از درخواست کننده به مصلحت نیست و سرپرستی کودک یا نوجوان ضرورت داشته باشد، دستور اخذ تعهد کتبی بر تملک بخشی از اموال یا حقوق را در آینده صادر می‌کند و پس از قبول درخواست کننده و انجام دستور، حکم سرپرستی صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: طبق ماده ۱۵ همان قانون درخواست کننده یا درخواست کنندگان سرپرستی باید متعهد شوند که تمامی هزینه‌های مربوط به نگهداری، تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تأمین کنند و این حکم حتی پس از فوت سرپرست یا سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید برای کودک و نوجوان جاری است.

این مسئول خاطر نشان کرد: سرپرست یا سرپرستان، موظفند با نظر سازمان، خود را نزد یکی از شرکت‌های بیمه به نفع کودک یا نوجوان تحت سرپرستی بیمه عمر کنند.

معاون امور اجتماعی یادآور شد: متقاضیان فرزندپذیری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره‌های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزندپذیری می‌توانند به سامانه http://adoption.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

کد خبر 5709424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha