۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات:

خدمت رسانی ۲۷ موکب به هموطنان زلزله زده خوی

خدمت رسانی ۲۷ موکب به هموطنان زلزله زده خوی

رئیس قرارگاه اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از خدمات رسانی ۲۷ موکب به هموطنان زلزله زده خوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نامجو جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات گفت: این موکب‌ها با پشتیبانی مردمی و کمک‌های خیران حرم‌ساز از ۱۶ استان کشور به مناطق زلزله زده گسیل شده اند.

موکب‌های مستقر در مناطق زلزله زده خوی روزانه به طور متوسط ۵۰ هزار پرس غذا طبخ و در بین هموطنان توزیع می‌کنند.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات با بیان اینکه آمادگی داریم تا میزان طبخ و توزیع روزانه غذا را به ۱۰۰ هزار پرس افزایش دهیم گفت: براساس تصمیم مسئولان استان، قرار شده است تا به موازات ایجاد امکانات اولیه برای هموطنان زلزله زده، از میزان طبخ و توزیع غذای گرم کاسته شده و در عوض توزیع اقلام خوراکی و جیره خشک جایگزین شود.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۳هزار پروانه موکب‌داری در سراسر کشور صادر شده است، خاطرنشان کرد: پس از دریافت نظرات و پیشنهادات موکب‌ها و بررسی نقاط ضعف و قوت در سال‌های گذشته، تصمیم گرفته شد تا با هدف ارتقاء سطح خدمات موکب‌ها، قرارگاه اربعین حسینی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و موکب‌ها نمونه موفق از تشکل‌های مردم نهاد هستند گفت: خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی و کمک به هموطنان در مواقع بحرانی مانند زلزله و سیل، دو مأموریتی است که برای موکب‌ها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5710220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha