۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

برف راه‌های ۱۶۵ روستای استان اصفهان را مسدود کرد

برف راه‌های ۱۶۵ روستای استان اصفهان را مسدود کرد

اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از انسداد راه‌های ۱۶۵ روستا در مناطق غرب و جنوب استان در پی بارش‌های اخیر خبرداد.

منصور شیشه فروش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسیر سمیرم به شهرضا و بوئین میاندشت- خوانسار به دلیل بارش شدید و کولاک برف مسدود است، اظهار داشت: شب گذشته امداد و نجات بیش از ۳۰۰ خودرو در این محور توسط تیم‌های امدادی انجام شد.

وی با اشاره به خروج سامانه بارشی از استان، گفت: این سامانه به دلیل متأثر شدن از سامانه‌های مدیترانه ای غربی و جنوبی از دریای سرخ، رطوبت شدیدی داشت و موجب وقوع بارش بی سابقه در ۲۵ سال گذشته در اصفهان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارش باران در ۴۸ ساعت گذشته در شهر اصفهان ثبت شد که در ۳۰ سال اخیر در این منطقه سابقه نداشته است، تصریح کرد: بیش از ۱.۵ متر برف با فعالیت سامانه قبلی در مناطق غرب و جنوب استان داشتیم و بارش‌های این سامانه نیز روی بارش‌های گذشته انباشت شد.

به گفته وی بیشترین بارش برف از مناطق جنوبی و غربی استان از جمله سمیرم، فریدون‌شهر، بوئین و میاندشت، چادگان، خوانسار، گلپایگان گزارش شد و ارتفاع برف در برخی مناطق شهری به حدود ۱.۵ تا ۲ متر و در ارتفاعات و گردنه‌ها هم تا ۲.۵ متر رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هم اینک وضعیت ابرناکی در استان اصفهان وجود دارد و دمای هوا در مناطق مرکزی نسبت به روز گذشته حدود پنج درجه کاهش پیدا کرده و کاهش دما در مناطق غربی و جنوبی استان هم به ۱۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

شیشه فروش افزود: بیشترین بارش ۲۴ ساعت گذشته با بارش برف ۱۲۰ سانتی‌متری در نقاط شهری و ۲ متر برف در ارتفاعات، از شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان ثبت و گزارش شد.

شیشه فروش افزود: این بارش‌ها در مناطق مرکزی استان از جمله شهرهای اصفهان، فلاورجان و مبارکه آب‌گرفتگی را به‌دنبال داشت و در اصفهان هم بارش ۱۰۰ میلی متری موجب آب‌گرفتگی بیش از ۳۰۰ نقطه در این شهر شد و ۳۰۰ نقطه هم در مناطق دیگر گزارش شد.

وی ادامه داد: این بارش‌ها خسارت‌هایی را به بازار اصفهان، اماکن تاریخی در حد نم و رطوبت به وجود آورده است که بررسی‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: خسارت‌هایی هم به بخشی از اماکن مسکونی از جمله آب‌گرفتگی و آب زدگی بالا ایجاد شده و آب‌گرفتگی معابر در برخی مناطق و زیرگذرهای شهری اصفهان ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ نقطه در شب گذشته با مشکل آب‌گرفتگی در مناطق مختلف استان مواجه شدند که اقدامات لازم برای رفع مشکل این واحدها انجام شد.

شیشه فروش اظهار داشت: در زمان حاضر برق چاه‌های وردشت در سمیرم قطع شده است که تیم‌هایی برای وصل برق این چاه‌ها اعزام شدند.

به گفته وی، تعدادی از خودروها همچنان در کمربندی سمیرم به شهرضا متوقف هستند که تیم‌های امدادی برای کمک و نجات به این خودروها اعزام شدند.

وی افزود: یک بالگرد از طریق هماهنگی با ارتش برای کمک رسانی به هفت روستای پشت کوه دوم شهرستان فریدون‌شهر در غرب استان اعزام شد و هماهنگی‌های لازم برای انتقال علوفه و مواد غذایی در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آب بین حوضه‌ای موجب تشکیل سیلاب از ارتفاعات دهاقان شده و از طریق رودخانه شور در حال پیوستن به زاینده رود اصفهان است و پیش بینی شده که حجم آب زاینده رود تا عصر امروز پنجشنبه ۲ برابر شود.

وی به شهروندان توصیه کرد که از حضور در حاشیه رودخانه زاینده رود و پارک‌ها خودداری کنند.

شیشه فروش افزود: در زمان حاضر زیرگذر راه آهن و جاده قلعه شور به دلیل ورود آبی که از گردنه لاشتر و سپاهان جاری شده، دچار آب‌گرفتگی است.

وی ادامه داد: پل زیرگذر بهارستان مملو از آب است و از شب گذشته تا امروز کنترل ترافیک در این منطقه انجام شده و عبور از کنارگذر در حال انجام است و اقدامات لازم برای هدایت این آب‌ها از طریق زه‌کش و کانال‌های موجود در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: نم زدگی، باران و برف موجب خسارت‌هایی به برخی از واحدهای مسکونی در روستاها شده و روز گذشته یک نفر به‌دلیل ریزش آوار در یکی از روستاهای مبارکه جان باخت و به همه ساکنان در مناطق شهری و روستایی استان توصیه می‌شود که مراقبت‌های لازم را داشته باشند و از حضور در اماکنی که دچار نم زدگی شده خودداری کنند.

وی اضافه کرد: شب گذشته بیش از یکهزار مورد کمک رسانی در جاده‌های استان انجام شد و به تعدادی از خودروها که در محور نطنز به کاشان به دلیل یخ زدگی با مشکل مواجه شده بودند کمک رسانی شد.

کد خبر 5711306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha