۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳

دبیر رویداد «هم راه» خبر داد؛

برگزاری نخستین رویداد اجتماعی «هم راه» در قزوین

برگزاری نخستین رویداد اجتماعی «هم راه» در قزوین

قزوین- دبیر رویداد «هم راه» گفت: نخستین رویداد اجتماعی با عنوان «هم راه»، با شرکت کنشگران اجتماعی انفرادی و مجموعه‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی، خیریه، هیئات و مساجد برگزاری می‌شود.

زهرا بیکدلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخستین رویداد اجتماعی با عنوان «هم راه»، با شرکت کنشگران اجتماعی انفرادی و مجموعه‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی، خیریه، هیئات و مساجد و… که یا به طور تخصصی در حوزه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و یا حوزه تخصصی شأن پیوست اجتماعی مؤثر دارند، به عنوان یک طرح کلان استانی با مشارکت و همراهی استانداری قزوین، شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداری و سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رویداد، فرصتی برای ارائه الگو و هم افزایی همه کنشگران اجتماعی است و در آن در واقع گفتمان سازی ادبیات خدمت مؤثر در بین گروه‌ها و جریانات فعال در عرصه اجتماعی در تعامل با جامعه و نهادهای حاکمیتی دنبال می‌شود.

دبیر رویداد «هم راه» تصریح کرد: در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص نقش آفرینی حلقه‌های میانی به عنوان راهبران حرکتهای مردمی، بر آن شدیم تا ضمن ارتباط با افراد و گروه‌های مردمی فعال در حوزه‌های مختلف، نقطه وصلی برای شروع هم افزایی و تجربه‌ی مأموریت‌های مشترک در اقصی نقاط استان مینودری قزوین باشیم.

بیکدلی هدف این رویداد را تعامل، وضعیت سنجی و سطح بندی مجموعه‌ها و کنشگران اجتماعی و سرعت بخشی و انضباط دهی و محسوس کردن فعالیت‌های مردمی و ایجاد حلقه وصل مدیران و مجموعه‌های مردم نهاد و کنشگران فعال اجتماعی اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: با طراحی حرکت جبهه‌ای، حلقه وصل مدیران و مجموعه‌های مردم نهاد و کنشگران فعال اجتماعی در این رویداد ایجاد خواهد شد.

این فعال فرهنگی اجتماعی با اشاره به فرازی از صحبت‌های سید شهیدان اهل قلم، شهید مرتضی آوینی که ما «مأمور به ایجاد تحول در تاریخ، فراتر از معیارهای عصر خویش هستیم»، افزود: با همگرایی و همکاری و رسیدن به ادبیات مشترک، با یک فکر و اندیشه واحد، حرکت در یک مسیر مشخص را در نظر داریم.

وی تاکید کرد: نتیجه این موضوع انجام فعالیت مشترک با منافع مستقل و متفاوت در سطوح مردمی و حاکمیتی است.

بیکدلی خاطرنشان کرد: گرچه گروه‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد در سطح جامعه با محدودیت امکانات و مشکلات متعدد مواجه هستند ولی به قول سردار شهید طهرانی مقدم، فقط انسان‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند، و دبیرخانه‌ی دائمی رویداد هم راه با همین رویکرد، یک عملیات مدون و هم افزا و اثربخش را طراحی کرده است.

بیکدلی در ادامه با اشاره به اینکه این رویداد یازدهم اسفندماه در قزوین برگزار می‌شود، گام‌های مختلف آن را، معرفی مجموعه‌ها و انتقال تجربیات، بازدید از نمایشگاه محصولات و فعالیت مجموعه‌ها و بازی اقلیم شامل تمرین کار تشکیلاتی و سطح بندی کنشگران اجتماعی، نشست هماهنگی و تبیینی، کارگاه هم افزایی و تعامل و چگونگی انجام کار مؤثر اجتماعی و همچنین، افتتاحیه‌ی «امت تحول» اعلام نمود.

وی گفت: مخاطبین و شرکت کنندگان این رویداد، کنشگران و فعالان در دسته بندی؛ پژوهشی، آموزشی و مشاوره، حمایتی، جهادی و خیریه‌ها هستند که در بسترها و زمینه‌های مختلف آینده پژوهی، آمار، آموزش، مشاوره، امدادی، عمرانی و حمایتی، ایتام، اعتیاد، زنان سرپرست خانواده، کودکان کار، نوجوانان و… فعالیت دارند.

دبیر رویداد «هم راه» در پایان یادآور شد: در هفته‌ی اول ثبت نام بالغ بر ۳۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که طی فرایند ثبت نام و مصاحبه تعدادی از منتخبان که بر اساس شاخص‌های احصاء ظرفیت و توانمندی و میزان اثرگذاری و مردمی بودن فعالیت، ایده و خدمات انتخاب شده‌اند و روند ثبت نام تا ۸ اسفند ماه ادامه دارد.

لازم به ذکر است، کلیه مخاطبین و علاقمندان و جامعه‌ی هدف، جهت ثبت‌نام در این حرکت تحولی و طرح کلان استانی برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک پرسلاین https://survey.porsline.ir/s/Q2yWzjjH و یا شماره تماس: ۰۹۳۶۱۹۴۶۰۶‌۲ ارتباط برقرار نمایند.

کد خبر 5714750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha