۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳

اروبان: تائید عضویت سوئد و فنلاند در ناتو زمان بیشتری می‌طلبد

اروبان: تائید عضویت سوئد و فنلاند در ناتو زمان بیشتری می‌طلبد

نخست وزیر مجارستان می گوید پارلمان این کشور به زمان بیشتری برای جمع بندی در خصوص عضویت سوئد و فنلاند در ناتو نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر مجارستان می گوید پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو نیازمند زمان و مراحل بیشتری است.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان روز جمعه گفت که تصویب طرح عضویت سوئد و فنلاند در پارلمان این کشور نیازمند مذاکرات بیشتری میان نمایندگان این کشور است.

نخست وزیر مجارستان با یادآوری اینکه رأی‌گیری قانون‌گذاران این کشور در مورد تصویب پیشنهادهای عضویت فنلاند و سوئد در ناتو از چهارشنبه آینده آغاز می‌شود، تاکید کرد پیش از این رای گیری به گفتگوهای بیشتری بین گروه‌های پارلمانی نیاز است.

اوربان ادامه داد که برخی از نمایندگان پارلمان مجارستان چندان موافق گسترش ناتو نیستند و به دنبال بحث های بیشتر در این خصوص هستند.

اوربان افزود که در پایان باید مشخص شود که مجارستان از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو حمایت می کند، با این حا نگرانی های ترکیه در مورد ورود سوئد به ناتو نیز باید شنیده شود، در غیر این صورت تلاش ها در جهت گسترش ناتو می تواند با شکست مواجه شود.

در ۱۸ مه ۲۰۲۲، هلسینکی و استکهلم درخواست‌های خود را برای پیوستن به ناتو به مقر این ائتلاف ارسال کردند، اما این روند توسط ترکیه، به عنوان عضو ناتو مسدود شد. ترکیه از دو کشور خواسته است تا سازمان‌های کردی وابسته به پ. ک. ک را به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی کنند، مظنونان به تروریسم و دست داشتن در کودتای ۲۰۱۶ را به آنکارا تحویل دهند و ممنوعیت ارسال سلاح به ترکیه را لغو کنند.

برای پیوستن به ناتو تأیید همه اعضای این سازمان ضروری است و تا کنون ۲۸ کشور از ۳۰ کشور موافقت خود برای عضویت سوئد و فنلاند را در ناتو اعلام کرده‌اند، اما تا کنون ترکیه و مجارستان درخواست سوئد و فنلاند را تأیید نکرده‌اند. در خواست سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو پس از جنگ روسیه در اوکراین صورت گرفت.

کد خبر 5717991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha