۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۲۰

استاندار گلستان:

سرمایه گذاران گلستانی برای کشت فراسرزمینی در قزاقستان آماده هستند

سرمایه گذاران گلستانی برای کشت فراسرزمینی در قزاقستان آماده هستند

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به وجود پهنه های وسیع مستعد زراعت در قزاقستان، گفت: تجار گلستانی آماده سرمایه گذاری در کشت فراسرزمینی در این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زنگانه بعدازظهر شنبه در نشست مشترک با هیأت تجاری- اقتصادی استان منگستائو جمهوری قزاقستان در گرگان، اظهار کرد: وجود خط ریلی KTI فرصت مغتنمی فراروی دو کشور است که باید بیش از پیش از آن استفاده کنیم و سپس کریدور ارتباطی شمال به جنوب را برقرار کنیم.

استاندار گلستان افزود: توانمندی‌های زیرساختی و اجرایی گلستان در بخش شیلات و آبزی پروری در سطح مطلوبی قرار داد و این آمادگی وجود داد که پروژه‌های شیلاتی مشترک را در دستور کار قرار دهیم.

وی با تاکید بر تبادلات مباحث علمی، گفت: پیشنهاد می‌کنم یک سند مشترک بین مراکز علمی و کشاورزی شما با مرکز تحقیقات کشاورزی ایجاد بشود.

زنگانه با بیان این که توسعه گردشگری سلامت مورد نظر ما است، عنوان کرد: توجه به کشت فراسرزمینی مورد توجه بوده که در صورت پذیرش شما سرمایه گذارانی دارد.

استاندار گلستان گفت: با توجه به این که منگستائو دارای شرکت‌های پیشرو در صنعت نفت و گاز است امکان بهره مندی از تجارب این شرکت‌ها در گلستان مهیا است.

وی عنوان کرد: منطقه آزاد منگستائو با منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند تسهیل‌گر روابط تجاری و اقتصادی باشد.

کد خبر 5718769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha