۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۲۰

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی تولید محصولات شیلاتی در فارس

افزایش ۱۰ درصدی تولید محصولات شیلاتی در فارس

شیراز-مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال ۱۳ هزار و ۶۳۸ تن انواع آبزیان در این استان تولید شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فلاحی صبح یکشنبه در خصوص این خبر بیان کرد: این میزان از تولید شامل ۱۱ هزار و ۱۹۷ تن ماهیان سردابی، یک هزار و ۵۹۹ تن ماهیان گرمابی، ۱۹۱ تن ماهیان خاویاری و ۷۶۳ کیلوگرم خاویار بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۱ تن ماهی نیز از ذخایر آبزیان در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی استان فارس صید شده است، اظهار کرد: امسال ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه ماهیان زینتی نیز تکثیر و پرورش یافته است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی استان فارس و استفاده بهینه از آب کشاورزی، یک هزار و ۵۵۷ استخر ذخیره ماهی در ۳۷ شهرستان این استان احداث و راه اندازی شده است.

فلاحی با اشاره به اینکه شهرستان قیروکارزین با ۴۲۹ واحد استخر ذخیره آب کشاورزی، بیشترین استخر پرورش ماهی را در بین شهرستان‌های استان فارس دارد، گفت: پس از این شهرستان، جهرم، داراب و مرودشت دارای بیشترین استخر ذخیره آب کشاورزی است.

کد خبر 5719352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha