۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴

در دیدار مدیر اوقاف ایالت پنجاب با روناس مقرر شد؛

با تجربیات ایران،مسابقات بین المللی قرآن در پاکستان برگزار می شود

با تجربیات ایران،مسابقات بین المللی قرآن در پاکستان برگزار می شود

برگزاری مسابقات قرآنی بین المللی در پاکستان با همکاری جمهوری اسلامی ایران از محورهای دیدار وابسته فرهنگی کشورمان با مدیر کل وزارتخانه اوقاف ایالت پنجاب بود .

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان و طاهر رضا بخاری؛ مدیر کل وزارتخانه اوقاف و امور دینی ایالت پنجاب(بالاترین مقام وزارتخانه پس از وزیر) ضمن گفت و گو با یکدیگر و تبادل نظر درباره راه های توسعه مناسبات فرهنگی بر گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف قرآنی تاکید کردند.

دو طرف در این دیدار ضمن بررسی راه های توسعه بیش از پیش همکاری های فرهنگی به خصوص در زمینه فعالیت های نمایشگاهی و مبادلات فرهنگی، آمادگی خود را برای توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دو جانبه در امور قرآنی و فرهنگی اعلام کردند.

جعفر روناس، وابسته فرهنگی کشورمان در این دیدار ضمن تبریک به طاهر رضا بخاری بابت تصدی در سمت جدید در وزارتخانه اوقاف و امور دینی ایالت پنجاب از ایشان به همراه یک هنرمند قرآنی برای حضور در نمایشگاه بین المللی هنرهای قرآنی در تهران دعوت کرد.

روناس همچنین از حضور یک گروه تواشیح در لاهور برای اجرای برنامه های قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: سفر گروه قرآنی به شهر لاهور که قلب فرهنگی کشور محسوب می شود باعث توسعه همکاری های قرآنی بین دو کشور برادر اسلامی خواهد شد.

برگزاری مسابقات قرآنی بین المللی در پاکستان با همکاری جمهوری اسلامی ایران از دیگر محورهای دیدار وابسته فرهنگی کشورمان با مدیر کل وزارتخانه اوقاف ایالت پنجاب بود که مقرر شد تجربیات مورد نیاز این مسابقات از طریق خانه فرهنگ در اختیار وزارت اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب قرار گیرد.

دکتر طاهر رضا بخاری ضمن استقبال از حضور در نمایشگاه هنرهای قرآنی در تهران، حضور گروه تواشیح ایرانی را در پاکستان بسیار خوشایند دانست و گفت: امیدواریم جمع کثیری از مردم لاهور از حضور پربرکت این هیات قرآنی بهرمند شود.

وی افزود: زبان فارسی یکی از اشتراکات مهم بین دو کشور ایران و پاکستان است زیرا زبان اولیاء و عرفای این منطقه فارسی بود و تلاش های خانه فرهنگ برای زنده نگاه داشتن زبان فارسی در پاکستان قابل ستایش است.

مدیر کل وزارتخانه اوقاف پنجاب در پایان ملاقات تعدادی کتاب از جمله کتاب کشف المحجوب تالیف حضرت علی هجویری(ره) معروف به داتا گنج بخش از عرفای نامدار قرن پنجم هجری قمری را به وابسته فرهنگی کشورمان اهداء نمود و پیشنهاد ترجمه نسخه کشف المحجوب با مقدمه دکتر محمود عابدی از زبان فارسی به اردو با مشارکت خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور را مطرح نمود که مورد استقبال آقای روناس قرار گرفت.

کد خبر 5719481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha