۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰

همکاری های تجاری روسیه و اروگوئه رو به افزایش است

همکاری های تجاری روسیه و اروگوئه رو به افزایش است

سفیر روسیه در اروگوئه از همکاری دو کشور در جهت یافتن مسیرهای جایگزین تجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به گفته سفیر روسیه، اروگوئه به یافتن مسیرهای صادراتی جدید به این کشور کمک می کند.

«دانیل کاستیلوس» سفیر روسیه در اوروگوئه در مصاحبه ای اعلام کرد که اروگوئه در همکاری با شرکای روسی در جستجوی مسیرهای صادراتی جایگزین برای مسکو است.

این دیپلمات روس تاکید کرد که اروگوئه در حال حاضر برنامه ریزی برای گسترش صادرات و نیز ارائه محصولات جدید به روسیه را در دستور کار دارد.

کاستیلوس در خصوص اقدامات مشترک گفت که سفارت روسیه دائماً با تولیدکنندگان خود در اروگوئه در تماس است و اطلاعات لازم را در مورد مسیرها و نیز طرح‌های جایگزین در اختیار آنها قرار می‌دهد. همچنین ارتباط با واردکنندگان روسی نیز برقرار است و اغلب جلساتی با آنها برای تعیین مسیرهای جایگزین برگزار می شود.

سفیر روسیه همچنین افزود که مسائل لجستیکی بسیاری بر قیمت مواد غذایی تأثیر گذاشته و باعث افزایش آنها شده است.

کاستیلوس یادآور شد که حجم صادرات اروگوئه به روسیه در سال گذشته افت داشته و به رقم ۷۰ میلیون دلار رسیده است. این رقم در سال ۲۰۲۱ بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار بوده است.

این دیپلمات روس تاکید کرد برای اروگوئه، بازار روسیه بسیار مهم است، زیرا اروگوئه محصولات لبنی به روسیه صادر می کند و قصد دارد صادرات برخی اقلام از جمله ماهی و عسل را نیز افزایش دهد.

کد خبر 5719720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha