۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۴۱

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در برخی نقاط خراسان رضوی

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در برخی نقاط خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز تا اواخر وقت سه شنبه بارندگی هایی به شکل رگباری با احتمال وقوع رعد و برق در برخی مناطق خراسان رضوی پیش بینی شده است.

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ از عصر امروز تا اواخروقت سه‌شنبه با توجه به ناپایداری‌های ضعیف جوی، گاهی افزایش باد، افزایش ابرناکی و همچنین بارندگی‌های به شکل رگباری با احتمال رعدوبرق در برخی مناطق و ارتفاعات بینالود، ارتفاعات مرکزی و بخش‌هایی از غرب و جنوب استان پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: تغییرات دمایی طی چند روز آینده محسوس نیست.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا دوشنبه را قسمتی ابری با مه صبحگاهی بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد و افزایش ابر مناطق کوهستانی احتمال بارش پراکنده پیش بینی کرد.

عنایتی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۵- درجه سلسیوس سردترین و داورزن با بیشینه دمای ۱۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این کمینه و بیشینه دمای شهرستان مشهد مقدس بین صفر و ۲+ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین شدت وزش باد از ایستگاه هواشناسی سبزوار با ۵۴ کیلومتر بر ساعت و بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه هواشناسی مشهد ۳ میلی‌متر گزارش شده است.

کد خبر 5719806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha