۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس:

اهمال در صیانت از اراضی ملی و کشاورزی مصداق ترک فعل است

اهمال در صیانت از اراضی ملی و کشاورزی مصداق ترک فعل است

شیراز- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: اهمال در صیانت از اراضی ملی و کشاورزی مصداق ترک فعل بوده و از طرق قانون با مدیران مربوطه برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مصطفی بحرینی پیش از ظهر سه شنبه با بیان اینکه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها را فصل الخطاب تصمیم گیری ها است، تأکید کرد: هرگونه اقدام که مانع از تداوم تولید و بهره برداری و استمرار کشاورزی شود از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز تلقی خواهد شد که در قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها جرم انگاری شده است و مستحدثات نیز مشمول قلع و قمع می‌شود.

بحرینی عنوان کرد: تاکنون در خصوص باغشهرها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز کشور، تصمیمی مغایر با مفاد این قانون از طرف قانونگذار اتخاذ نشده است.

این مقام قضائی استان افزود: با توجه به عدم تغییر یا اصلاح مقررات مربوطه هر اقدام و مصوبه استانی در خصوص مجموعه‌های باغشهری فاقد وجاهت قانونی است چرا که قانونگذار در تبصره (۲) ماده ۳ قانون حفظ کاربری، هرگونه مجوز صادره در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی را ابطال نموده و بر تعقیب قضائی هریک از کارکنان دولت و نهادها که در اجرای قانون مزبور به تشخیص دادگاه صالحه تخطی کرده باشند، تصریح کرده است.

دادستان مرکز استان فارس هشدار داد: چنانچه دستگاه‌های متولی صیانت از اراضی ملی و کشاورزی در انجام وظایف قانونی اهمال یا کوتاهی نمایند از مصادیق ترک فعل بوده و مطابق با دستورالعمل ریاست قوه قضائیه پیرامون «نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن» توسط دادستانی مرکز استان مورد پیگیری و تعقیب ویژه قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5721426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      بیایید نشان دهم همکارات تو قوه قضاییه اینجا استان گلستان چشم پوشی میکردند تکخطی میکردند زمینهای کشاورزی استان گلستان داره از بین میره مسئولین قضات وغیره هیچ گونه اقدامی نمیکنند
    • امیر IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      زمینهای کشاورزی استان داره از بین میره مسئولین مربوطه قضات .دادستان .رییس .معاون همه وهمه با اینکه میدونند ولی هیچ گونه اقدامی نمیکنند زمین کشاورزی از بین رفت اقتصاد مملکت از بین رفته از هرجا رد بشی یه چند وقت دیگه از ان موقعیت رد شو دارن تو زمین کشاورزی ساخت وساز میکنن یا ساخت وساز شده
    • امیر IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      الان به رییس کل دادگستری استان گلستان بگویید حکم تخریبها قلع وقمع اعاده زمین به وضع سابق ساخت وسازهای غیر مجاز تو زمین کشاورزی که سال 1392 صادر شده وقطعیت هم یافته حکم ها را هم به خودش نشان دادم بگویید اجرا کنه چرا اجرا نمیکنه. الان این ترک فعل نیسته ؟