۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی:

تهدیدات و مخاطرات زیستی خراسان جنوبی رصد و پایش شود

 تهدیدات و مخاطرات زیستی خراسان جنوبی رصد و پایش شود

بیرجند- معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی گفت: رصد و پایش تهدیدات و مخاطرات زیستی خراسان جنوبی از مهمترین وظایف قرارگاه پدافند زیستی استان بوده که می طلبد مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طالبی صبح چهارشنبه در جلسه مشترک قرارگاه پدافند زیستی و کمیته مرزبانی زیستی خراسان جنوبی که با موضوع بررسی بیماری تب برفکی شکل گرفت، بیان کرد: قرارگاه پدافند زیستی خراسان جنوبی در تبعیت از قرارگاه پدافند زیستی کشور، مسئولیت سازماندهی و بکارگیری ظرفیت‌های عملیاتی استانی و مدیریت بحران‌های زیستی را برعهده دارد.

وی بیان‌کرد: در این راستا تعامل بخش‌های کشوری و لشکری استانی در این قرارگاه بسیار حائز اهمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: رصد و پایش تهدیدات و مخاطرات زیستی، تشخیص و اعلام وضعیت‌های زیستی، شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیری‌های زیستی و تلاش جهت رفع آنها از مهمترین وظایف قرارگاه پدافند زیستی استان است.

طالبی بر ضرورت انجام رزمایش‌های زیستی در خراسان جنوبی تأکید کرد و افزود: انجام دوره‌ای اینگونه رزمایش‌ها، افزایش کارآمدی دستگاه‌های اجرایی و همچنین رفع نقاط ضعف احتمالی را به همراه دارد.

محمد علی بخشی، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم در این جلسه به بیان وضعیت خراسان جنوبی در مواجهه با این سویه از بیماری تب برفکی پرداخت و همچنین وضعیت بیماری هاری و موارد انتقال این بیماری را تشریح کرد.

کد خبر 5722291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha