۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵

مدیرعامل هلال‌احمر زنجان خبر داد؛

آغاز اجرای طرح همتا در زنجان

آغاز اجرای طرح همتا در زنجان

زنجان- مدیرعامل هلال‌احمر زنجان گفت: هلال‌احمر، آموزش دانش‌آموزان زنجانی را در قالب طرح همتا را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید قاسم موسوی با بیان اینکه آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه دانش‌آموزان زنجانی در قالب طرح همتا در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره، خدابنده، طارم، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه آغاز شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه طیف گسترده‌ای از دانش‌آموزان در مدارس هستند، طرحی به نام همتا (هر مربی، تربیت ۱۱۲ عضو آماده) بر اساس الگوی آموزش همتایان در مدارس استان را اجرا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه براساس این طرح، شبکه‌سازی آموزش همگانی دانش‌آموزان، طبق الگوی آموزش همگانی انجام می‌شود، تاکید کرد: در قالب طرح همتا، ۱۷ هزار و ۹۲۰ دانش‌آموز در در سطح مدارس و کانون‌های دانش‌آموزی در مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش استان تحت آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه قرار می‌گیرند.

موسوی با اشاره به اینکه این تعداد دانش‌آموزان با همکاری ۱۶۰ مربی در قالب ۶۰۴ دوره آموزش خواهند دید، افزود: از دانش‌آموزان آموزش‌دیده برای آموزش سایر دانش‌آموزان نیز استفاده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف هلال‌احمر، آموزش همگانی و اجتماع محور است که در همین راستا حساس‌سازی آحاد مردم به ویژه کودکان و نوجوانان و ارتقای سطح آمادگی آنها در برابر مخاطرات اهمیت قابل توجهی دارد.

کد خبر 5722626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha