۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۲۱

محورهای رایزنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین

محورهای رایزنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تشریح محورهای رایزنی «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور با همتای اوکراین وی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه با «دیمیترو کوله با» همتای اوکراین خود درباره نشست دیروزش با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفتگو کرد.

در همین ارتباط، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با همتای اوکراینی خود در خصوص رایزنی دیروزش با وزیر خارجه روسیه تبادل نظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با «دیمیترو کوله با»، بر حمایت همیشگی ایالات متحده از اوکراین برای دفاع از خود در برابر حملات روسیه، تاکید کرد!

دیپلمات‌های ارشد روسیه و ایالات متحده دیروز پنجشنبه برای اولین بار پس از جنگ اوکراین در حاشیه نشست گروه- ۲۰ در دهلی نو با هم دیدار و گفتگو کردند.

یک مقام ارشد آمریکایی در این ارتباط اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا به «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه گفت که به جنگ پایان دهد و از مسکو خواست تا تعلیق پیمان هسته‌ای استارت نو را لغو کند.

خبرگزاری‌های روسی نیز به نقل از وزارت خارجه روسیه گزارش دادند که لاوروف و بلینکن در پایان جلسه پشت درهای بسته کمتر از ۱۰ دقیقه در حال حرکت صحبت کردند و هیچ مذاکره سیاسی میان آنها به صورت رسمی صورت نگرفت.

بلینکن بعداً در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که در دیدار کوتاه و غیررسمی اش به لاوروف گفته بود: مهم نیست در جهان یا در روابط ما چه اتفاقی می‌افتد، ایالات متحده همیشه آماده تعامل و اقدام بر روی کنترل تسلیحات راهبردی خواهد بود، همانطور که ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی حتی در اوج جنگ سرد هم در این زمینه تعامل داشتند.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص پیمان «استارت نو» مدعی شد که پایبندی مشترک به این پیمان به نفع روسیه و آمریکا خواهد بود.

کد خبر 5723991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha