۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۴۸

جنگ افروزی آلمان در اوکراین کار دست این کشور داد

جنگ افروزی آلمان در اوکراین کار دست این کشور داد

دولت آلمان به منظور جبران کمبود تسلیحات خود به دلیل ارسال مداوم سلاح به اوکراین، دست به دامن سوئیس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت آلمان در راستای تشدید نظامی گری در اوکراین به دنبال تجهیز تسلیحاتی بیشتر این کشور است.

بنا به نوشته رویترز، دولت آلمان برای جبران کاهش ذخایر زرادخانه تسلیحاتی خود از سوئیس درخواست کرده است تا شماری از تانک های لئوپارد ۲ خود را به برلین بفروشد.

بنا به این درخواست آلمان از سوئیس خواسته تا شماری از تانک های مذکور را به شرکت رینمیتال بفروشد تا از این طریق این شرکت بتواند شکاف هایی بوجود آمده در زرادخانه تسلیحاتی آلمان که ناشی از ارسال سلاح به اوکراین است، را مرتفع کند.

وزارت دفاع آلمان اخیراً اعلام کرد که ۴ تانک لئوپارد دیگر را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد. این اعلان همزمان با سالگرد جنگ در اوکراین و در ادامه رویکرد جنگ افروزانه دولت‌های غربی در این کشور صورت می‌گیرد.

این تانک‌های ۶۰ تنی که قادر به هدف گیری از فاصله ۴ کیلومتری هستند، بخش عمده کمک‌های تسلیحاتی این روزهای کشورهای غربی به اوکراین را تشکیل می‌دهند.

کشورهای غربی، از جمله بسیاری از کشورهای اروپایی، پس از اینکه روسیه جنگ را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین آغاز کرد، حمایت نظامی خود را از اوکراین افزایش دادند. در دسامبر سال گذشته یعنی کمتر از یک سه ماه پیش، کیف اعلام کرده بود که امیدوار است در سال ۲۰۲۳ تانک‌های جنگی موردنیاز خود را از کشورهای غربی دریافت کند.

کد خبر 5724893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک ایرانی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      0 1
      دم خروس درجنگ اوکراین برای همه بیرون زد ورسوایی وفروپاشی جامعه ی اروپا مدتی است باشمارش معکوس آغازشده است@!!.
    • محمد گرامی نژاد IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      0 1
      آلمان و اکراین حتی یک تانک موشک و هواپیما موشک انداز نمیتونن بسازن حتی آمریکا انگلیس و آمریکا همچنین در ساختن مهمات و اسلحه هزار کمبود و ناتوانی خواهند داشت