۳۰ مهر ۱۳۸۶، ۱۰:۲۹

ابقای "هو جین تائو" در سمت ریاست جمهوری و دبیرکلی حزب کمونیست چین

ابقای "هو جین تائو" در سمت ریاست جمهوری و دبیرکلی حزب کمونیست چین

"هو جین تائو"، از سوی کمیته مرکزی جدید حزب کمونیست چین برای دوره پنج ساله دیگری در سمت ریاست حزب که تضمین کننده دوره پنج ساله دیگری از ریاست جمهوری نیز هست، ابقا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کمیته مرکزی جدید حزب کمونیست چین که دیروز در پایان هفدهمین نشست پنج سالانه حزب برگزیده شده بودند، امروز تشکیل جلسه دادند و کمیته رهبری 9 نفره جدید کشور را که بالاترین نهاد تصمیم گیری چین است و کنترل ارتش را در دست دارد، انتخاب کردند.

هو جین تائو در انتخابات امروز کمیته مرکزی متشکل از 204 عضو به دبیرکلی حزب و فرماندهی کل نیروهای مسلح انتخاب شد. این به معنای انتخاب تقریباً قطعی وی از سوی کنگره خلق برای دوره پنج ساله دیگر ریاست جمهوری است. نشست سالانه کنگره قرار است در ماه مارس سال آینده برگزار شود.

همچنین امروز چهار فرد جدید به عضویت کمیته رهبری درآمدند از جمله رؤسای حزب در استانهای  شانگهای و لیائونینگ که از  متحدان هو جین تائو محسوب می شوند. به این ترتیب موقعیت هو جین تائو در کمیته مرکزی حزب کمونیست و نیز کمیته رهبری کشور بسیار مستحکم تر شده و تعداد بیشتری از متحدانش توانستند به این دو نهاد مهم راه یابند.

عضویت اعضای جدید از آن جهت حائز اهمیت است که جانشین هو جین تائو در سال 2012 از بین آنها انتخاب خواهد شد.

هفدهمین اجلاس پنج سالانه حزب کمونیست چین که از یک هفته پیش در پکن آغاز شده بود، روز یکشنبه 29 مهر پس از اصلاح منشور این حزب و انتخاب کادر رهبری جدید به کار خود پایان داد

در اجلاس امسال حزب سه نفر از قدرتمندترین سیاستمداران کمیته مرکزی حزب از جمله "زنگ گینگ هونگ"، معاون رئیس جمهور و رئیس کمیته مرکزی، موفق به عضویت مجدد در کمیته 204 نفره حزب نشدند.  

کد خبر 572611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha