۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶

معاون عمرانی استاندار یزد:

کاشت نهال به فرهنگی برای واحدهای تولیدی استان یزد تبدیل شود

کاشت نهال به فرهنگی برای واحدهای تولیدی استان یزد تبدیل شود

یزد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به اقدام سازمان همیاری شهرداری یزد در کاشت هزار اصله نهال زیتون گفت: این اقدام باید به فرهنگی برای واحدهای تولیدی استان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ابوالحسینی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم کاشت هزار اصله نهال زیتون در مجموعه تولید شن و ماسه، آسفالت و بتن سازمان همیاری شهرداری‌های استان در منطقه چم تفت که به یاد شهدای همیشه جاوید استان در وسعت بیش از یک هکتار برگزار شد، اظهار کرد: اقدام سازمان همیاری در کاشت نهال می‌تواند به فرهنگی برای واحدهای تولیدی استان تبدیل شود.

وی عنوان کرد: کاشت نهال و درخت در واحدهای صنعتی و به ویژه در مناطقی که بیابانی هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کاشت هزار اصله نهال زیتون در منطقه تولیدی چم به همت سازمان همیاری شهرداری‌های استان بهترین راهکار برای کنترل کربن و گرد و غبار و عوارض و موضوعات تولیدات صنعتی و کارگاهی است.

رئیس هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد بیان کرد: برای آغاز برنامه‌های روز درختکاری و هفته درختکاری مجموعه تولید شن و ماسه، آسفالت و بتن سازمان همیاری را برای کاشت نهال انتخاب کردیم و اقدام سازمان همیاری شهرداری‌های استان در کاشت نهال می‌تواند به فرهنگی برای واحدهای تولیدی استان تبدیل شود.

ابوالحسینی ادامه داد: شایسته است صاحبان صنعت و واحدهای تولیدی همان طور که در حوزه اقتصادی تلاش شأن مثمرثمر است و موجب اشتغال و افزایش تولید در استان می‌شوند، دقت نظر داشته باشند عوارض و مشکلاتی که ناشی از تولیدات است و آلودگی‌هایی که در این رابطه ایجاد می‌شود را کنترل کنند و کاهش دهند و این مهم با استانداردسازی فرآیند تولید و افزایش پوشش گیاهی و به ویژه درختکاری در واحدهای تولیدی و صنعتی امکان پذیر است.

معاون عمرانی استاندار یزد افزود: بدون شک نگهداری و حفظ درختان و افزایش پوشش گیاهی نیازمند مشارکت مردم و فرهنگ سازی است که امیدواریم بتوانیم با کاشتن نهال و درخت به ویژه در هفته درختکاری در حفظ منابع طبیعی بیش از گذشته کوشا باشیم.

کد خبر 5728425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha