۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷

امام جمعه ساوه:

ترویج فرهنگ شهادت رمز پیروزی کشور است

ترویج فرهنگ شهادت رمز پیروزی کشور است

ساوه-امام جمعه ساوه گفت:ترویج فرهنگ شهادت رمز پیروزی و استقلال کشوراست‌.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ساوه به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرده و گفت: پاسداری از خون شهدا، وظیفه همه ماست و تأسیس این بنیاد پر برکت از سوی امام خمینی (ره) ضمن آنکه نشان دهنده ارزش گذاری اسلام و نظام اسلامی به شهید و خانواده شهدا است.

وی افزود: فرهنگ ملت ما، فرهنگ شهادت است. ملت ما، شهادت را نه پایان زندگی بلکه اوج کمال انسانی و بلندترین نقطه اروج روح آدمی می‌داند. سودمندترین معامله در بازار دنیاست. و این باوری است که ملت ژرف نگر و حقیقت بین ایران در درون خود یافته است. و همین باور متعالی است که رمز پیروزی ایران اسلامی در برابر همه ابر قدرت‌های جهان به شمار می‌آید.

رحیمی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ شهادت گفت: ملت و دولت ایران، برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خویش مدیون شهیدان فداکار و جان برکفی است که در راه به ثمر رسیدن انقلاب، از جان خویش گذشتند. بنابراین بر همه مسئولان، مقامات آحاد جامعه، بویژه نسل جوان و آینده سازان نظام اسلامی لازم است. با الگو قرار دادن سیره و روش شهدا و سایر ایثارگران نه تنها در حفظ این امانت بزرگ کوشا باشند بلکه تمام تلاش خود را صرف گسترش این مکتب الهی و انسان ساز نماید.

رحیمی به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال و عید نوروز اشاره کرده گفت: اسلام دین عقلانیت است هر سنتی که با عقل سلیم، سازگار نباشد آن را قبول نمی‌کند و هر مسئله عقلی را امضا می‌کند.

وی ادامه داده اگر برنامه با دین و شریعت همراهی نکند فرصت سوزی خواهد کرد همان طوری که متأسفانه چهارشنبه آخر سال به اصطلاح چهارشنبه سوری تبدیل به چهارشنبه سوزی شده است.

وی بر سنت‌های پسندیده عید نوروز مثل صله رحم، هدیه، احسان و نظافت تاکید کرده و ادامه دادند که همه این موارد، مورد تاکید و تأیید اسلام است.

خطیب جمعه ساوه سفارش به تقوا را با آیه ۲۰۰ سوره آل عمران آغاز کرده و افزود: در سوره مبارکه بقره از امام زمان، به عنوان غیب یاد کرده است. اما این غیب چه معنا دارد؟ آیا معنای غایب بودن این است که احدی از اولیا در عصر و زمان غیبت به محضر نورانی حضرت نمی رسند؟ اینکه معنای غلط و باطلی برای غیبت امام زمان (ع) است.

وی افزود: امام زمان غایب است یعنی اینکه مردم او را می‌بینند او را زیارت می‌کنند و لکن او را نمی‌شناسند. پس غیبت به معنای عدم شناخت است نه به معنای ممکن نبودن ملاقات، نه به معنی ندیدن امام زمان (ع) است.

کد خبر 5729628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha