۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵

رئیس میز رشد و نوآوریِ اندیشکده هیأت عنوان کرد؛

«نسل قاسم» عرصه نمایش خلاقیت هیأتی‌ها و جهادگران دهه هشتادی‌

«نسل قاسم» عرصه نمایش خلاقیت هیأتی‌ها و جهادگران دهه هشتادی‌

نسل قاسم برنامه‌ای است که با مشارکت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با رویکرد جایگاه هیأتی‌ها و جهادگران دهه هشتادی‌ ،هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه امید پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد رحمانی، رئیس میز رشد و نوآوریِ اندیشکده هیأت با بیان اینکه چند سالی است برنامه‌های استعدادیابی مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا شبکه‌های مختلف صدا و سیما و شبکه‌های خانگی در این حوزه، سرمایه گذاری جدی داشته باشند اظهار کرد: از عصر جدید، حسینیه معلا گرفته تا برنامه پرمخاطب محفل، محور تمام این برنامه‌ها، نمایش استعدادهای فردی و جمعی است. اما این شب‌ها، برنامه «نسل قاسم» که قبل از افطار از شبکه نوجوانان به‌ روی آنتن می‌رود مجالی فراهم ساخته تا تمهیدات، تلاش وهمت جوانان و نوجوانان هیأتی و جهادگری را که دغدغه حل مسائل و برطرف کردن مشکلات محله، شهر و یا شهرستانشان را دارند، به نمایش بگذارد.

وی افزود: نسل قاسم؛ به دنبال این است که امتداد مکتب حاج قاسم را در اندیشه و زندگی جوانان و نوجوانان هیئتی و جهادگر دهه هشتادی‌، نشان دهد همچنین این برنامه در سری سوم خود به سراغ مجموعه‌های خودجوش مردمی رفته است تا نشان دهد، جوانان این مرزو بوم چگونه با ابتکار، خلاقیت و ایده پردازی از سد مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به‌ویژه مشکلات حوزه جوانان عبورکرده و بهترین روش را برای رفع مشکلات، اتخاذ می‌کنند.

رحمانی اذعان داشت: این برنامه می‌تواند الگویی برای جوانان جهادی کشور باشد این در حالی است که در بسیاری از مواقع جوانان و نوجوان هیأتی و جهادگر سراسر کشور با همراهی و تسهیل‌گری مسئولان فرهنگی یا خیّران محلی، اتفاقات مبارکی را رقم زده‌اند و مشکلات بزرگی را برطرف کرده‌اند اما هنوز آنطور که باید به حلقه‌های میانی میدان نداده‌ایم.

رئیس میز رشد و نوآوریِ اندیشکده هیأت با اشاره به اینکه ۵۸ مجموعه برای ارائه ایده‌هایشان به این برنامه دعوت شده‌اند بیان داشت: هر کدام از این گروه‌ها به مدت ۱۰ دقیقه فرصت دارند که با ابزار هنر و خلاقیت در حضور چهار داور و تماشاچیان، ایده‌ها و راه حل مشکلات را مطرح کنند این در حالی است که هر داور ۱۰۰۰ امتیاز در اختیار دارد و پس از بررسی راهکارها و ایده‌ها، امتیازها را بین گروه‌ها تقسیم می‌کند. پس از رأی داوران، ۴۸ ساعت برای آراء مردمی فرصت باقی است تا جمع امتیاز داوران و مردم، امتیاز نهایی هر گروه را مشخص کند.

حجت الاسلام محمد رحمانی، آزین، امیر فرزین، سید حسام نوربخش، نجمه قنبری و ماجده محمدی داوران و کارشناسان این برنامه هستند.گفتنی است ۵ مجموعه‌ی برتر این برنامه از سوی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5746687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha