۴ آبان ۱۳۸۶، ۱۴:۳۶

اولین مسجد ویژه زنان مسلمان هند ساخته می‌شود

اولین مسجد ویژه زنان مسلمان هند ساخته می‌شود

با وجود مخالفت علمای مسلمان اولین مسجد ویژه زنان مسلمان هند با نظارت همه امور و فعالیتها از سوی زنان مسلمان این کشور ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از محیط، شریفه خانومو مبلغ مسلمان هندی به منظور ساخت اولین مسجد ویژه زنان در روستایی در جنوب هند در منطقه تامیل اظهار آمادگی کرد. این مسئله از سوی علمای مسلمان هند انتقادات بسیاری در پی داشت. آنها بر این اعتقاد هستند که اندیشه ساخت مسجد برای زنان اندیشه‌ای غیراسلامی است .

اما شریفه خانومو 41 ساله اعلام کرد که این طرح از سال 2003 آغاز شده و پیش‌بینی می شود تا سال 2009 به پایان رسد.

وی افزود: تمام فعالیتهای این مسجد به وسیله زنان انجام می‌شود. حتی مؤذن و امام مسجد نیز زن هستند و البته به مردان هم اجازه داده می شد که در مسجد نماز بخوانند، اما همه فعالیتها و امور مسجد به عهده زنان خواهد بود.

وی کمبود سرمایه گذاری و بودجه را عاملی برای طولانی شدن ساخت مسجد خواند و گفت: گروههای محلی در ابتدا آمادگی خود را برای اعطای زمین به منظور ساخت مسجد خاص زنان مسلمان هند اعلام کردند، اما سپس نه تنها عقب نشینی کردند بلکه تهدید نیز کردند. چگونه ممکن است که بتوانند مرا از ساخت این بنای مقدس منع کنند.

شریفه خانومو در ادامه با دفاع از طرحش به زمان رسول خدا (ص) اشاره کرد و اظهار داشت:  این مسجد برای اقامه شعائر دینی بویژه نماز همچنین مکانی برای دیدار، گفتگو و حل مشکلات ساخته می‌شود.

این مبلغ مسلمان هند یاد آور شد: همه هزینه ها از 500 زن گرفته شد و برای اینکه در جمع آوری همه مساوی باشند، از هر نفر برای ساخت مسجد یک دلار گرفته شده است.

کد خبر 575085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha