۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴

از مهرماه سال گذشته تاکنون؛

ثبت ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی طی سال آبی جاری در دزفول

ثبت ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی طی سال آبی جاری در دزفول

دزفول- رئیس اداره هواشناسی صفی‌آباد دزفول گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی در دزفول ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کرمی ظهر امروز سه شنبه در کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: هر سال زراعی از مهرماه سال آغاز و تا مهر سال بعد ادامه دارد که حجم بارندگی‌ها در سال زراعی - آبی گذشته دزفول ۱۷۶ میلی‌متر بود اما در سال زراعی جاری تاکنون ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

وی با اشاره به میزان کم بارش‌ها در فصل پاییز سال زراعی جاری، افزود: در فصل زمستان از نظر فواصل بین بارندگی‌ها و حجم و نوع بارندگی یک فصل رویایی و بسیار مطلوب مشاهده شد.

رئیس اداره هواشناسی صفی‌آباد دزفول از ورود سامانه بارشی قوی از صبح فردا چهارشنبه در دزفول خبر داد و تصریح کرد: این سامانه از صبح فردا آغاز شده و در شب به اوج می‌رسد، غروب روز پنجشنبه نیز این سامانه از منطقه خارج می‌شود.

کرمی یادآور شد: اگر ریزگرد از سمت کشور عراق وارد سامانه بارشی مذکور نشود، انتظار می‌رود شاهد حدود ۵۰ میلی‌متر بارندگی در سطح شهر دزفول و بیش از ۱۰۰ میلی‌متر بارندگی در سردشت، شهیون و لیوس باشیم.

وی با بیان اینکه بالادست دز و کرخه شاهد بارندگی خوب و مطلوبی خواهد بود، اضافه کرد: سد کرخه وضع مطلوبی ندارد اما اگر شرایط با بارندگی‌ها مدیریت شود، وضع آن بهتر می‌شود.

کرمی بیان کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از جمعه تا جمعه بعد وقفه بارشی خواهیم داشت.

کد خبر 5752687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha