۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵

استاندار آذربایجان غربی:

حجم مبادلات ایران و ترکیه به ۱۱ میلیارد دلار رسیده است

حجم مبادلات ایران و ترکیه به ۱۱ میلیارد دلار رسیده است

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: حجم مبادلات دو کشور ایران و ترکیه در حال حاضر به یازده میلیارد دلار در سال رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان صبح پنجشنبه در مراسم هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه در ارومیه ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: حجم مبادلات دو کشور در حال حاضر به یازده میلیارد دلار در سال رسیده است.

وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و روان‌سازی تردد، تاکید کرد: اجرای کنوانسیون‌های بین‌المللی در حوزه حمل و نقل می‌تواند نقش مهمی در تسهیل تجارت و توسعه روابط اقتصادی ایفا کند.

استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان دروازه‌ای استراتژیک برای ورود و خروج کالاهای تجاری می‌تواند نقشی کلیدی در منطقه ایفا کند، اظهار کرد: ترکیه و ایران ۲ کشور دوست و همسایه بوده و از اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیاری برخوردار هستند که باید برای ارتقای مراودات اقتصادی، این همراهی و دوستی را تقویت و برای رشد تبادلات و همکاری‌های بین ۲ کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به دیدارهای رؤسای جمهور ۲ کشور ایران و ترکیه در آنکارا طی سال گذشته و امضای ۱۰ سند همکاری اضافه کرد: این امر نشان از اراده جدی ۲ کشور برای توسعه همه‌جانبه همکاری هاست.

معتمدیان با اشاره به نقش مرز بازرگان در راستای ارتقای مراودات بین ایران و ترکیه ادامه داد: به منظور افزایش تعداد کامیون‌های حامل کالا باید به سمت روان سازی عملیات گمرکی تجاری و توسعه مرزی حرکت کنیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: امیدوارم در ادامه راه شاهد همکاری‌های بیش از پیش امنیتی، اجتماعی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تعالی بخشی وحدت میان مسلمانان در راستای نابودی رژیم صهیونیستی افزود: شهادت مظلومانه بیش از ۴۰ هزار نفر مردم غزه و فلسطین، سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان تنها بخشی از جنایات بزرگ رژیم صهیونیستی است و امیدوارم با وحدت مسلمانان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

معتمدیان همچنین بر لزوم توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد ماکو و برگزاری نمایشگاه‌های تجاری جهت ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید تأکید کرد.

کد خبر 6245497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha