۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۲۵

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

۵ هزار تن انواع بذر گندم برای بهره‌برداران استان سمنان منظور شد

۵ هزار تن انواع بذر گندم برای بهره‌برداران استان سمنان منظور شد

سمنان- معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه پنج هزار تن انواع بذر گندم در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت، گفت: این بذرها تولید استان هستند.

لطف‌الله رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برای سال جاری پنج هزار تن انواع بذر گندم و جو در اختیار بهره برداران استان سمنان قرار خواهد گرفت، ابراز داشت: تلاش شد تا به منظور حمایت از بخش کشاورزی بیشتر این بذرها از تولید استان سمنان تأمین شود.

وی ضمن بیان اینکه بذرهای تولیدی و تأمین شده مرغوب هستند، افزود: بذرها ارقامی نظیر میهن، رخشان، سیوند، پیشگام، زرینه، برزگر، نارین، طلایی، یوسف و بهمن را در بر دارند.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بذرهای تولیدی از نوع پرورشی، مادری و گواهی شده هستند، ابراز داشت: این بذرها همراه با بذرهای سال قبل به صورت یارانه‌ای در اختیار بهره برداران خواهد بود.

رضایی ضمن بیان اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تولید این بذرها بازه دوساله است، تصریح کرد: برای تولید این بذرهای گندم و جو بازرسی و نظارت کافی صورت می‌گیرد.

وی ضمن بیان اینکه تولید بذرهای با کیفیت در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: به این منظور از مزارع گندم و جو حفاظت و این مهم از جمله سیاست‌های جهاد کشاورزی را شامل می‌شود.

کد خبر 5755845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha