۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۲۲

چین و روسیه: آمریکا و متحدانش مسئول تنش‌ها در شبه جزیره کره هستند

چین و روسیه: آمریکا و متحدانش مسئول تنش‌ها در شبه جزیره کره هستند

نمایندگان روسیه و چین اعلام کردند: آمریکا به جای در پیش گرفتن اقدامات عملی تنش‌زا در شبه جزیره کره، به افزایش فعالیت‌های نظامی در این منطقه روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا و متحدانش مقصر اوضاع متشنج در شبه جزیره کره هستند.

«آندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه در دیداربا «لیو شیائومینگ» نماینده ویژه چین در امور کره شمالی، به اتفاق نظر اعلام کردند که آمریکا و متحدانش مسئولیت تشدید تنش در شبه جزیره کره هستند.

در این دیدار که در مسکو انجام شد، نمایندگان روسیه و چین به بحث و رایزنی در خصوص وضعیت کنونی در شبه جزیره کره پرداختند.

نمایندگان روسیه و چین تاکید کردند که واشنگتن و هم‌پیمانانش برخلاف تعهدات خود، از برگزاری مذاکره با کره شمالی جهت ارائه تضمین‌های امنیتی به این کشور خودداری می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای پس از دیدار رودنکو و لیو به نقل از این دو دیپلمات اعلام کرد که طرف غربی به جای آنکه اقدامات عملی اعتمادسازی در پیش بگیرد، برعکس، مانورهای نظامی در مقیاس وسیع را در شبه جزیره کره افزایش می‌دهند، اقداماتی که در شرایط فعلی تحریک‌آمیز است.

دیپلمات‌های ارشد روسیه و چین در ادامه این دیدارتمرکز تلاش‌های طرف‌های درگیر جهت حصول راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک برای مشکلات شرق آسیا و با در نظر گرفتن نگرانی‌های امنیتی مشروع همه کشورهای منطقه را ضروری دانستند.

بنا به بیانیه وزارت خارجه روسیه، نمایندگان چین و روسیه به اجماع نظر رسیدند که دو کشور هماهنگی نزدیک خود را در این زمینه حفظ کنند.

کد خبر 5757678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha