۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۵۹

جزئیات زنده شدن یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار

جزئیات زنده شدن یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار

شهریار- مدیرشبکه بهداشت و درمان شهریار جزئیات زنده شدن یک نوزاد در بیمارستان امام سجاد شهریار را تشریح کرد.

محمدهادی ناصح در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساعت ۱۲:۴۰ روز پنجشنبه یک مادر باردار ۲۵ ساله با مدت بارداری ۲۵ الی ۲۶ هفته و درد زیر شکم به بیمارستان امام سجاد شهریار مراجعه می‌کند.

وی افزود: پس از سونوگرافی و معاینه و با احتمال زایمان زودرس به وی توصیه می‌شود، که به بیمارستان مجهزتر رجوع کند، که حدود یک الی یک ساعت و نیم بعد به بیمارستانی در کرج مراجعه می‌کند، که با احتمال عفونت ادراری تحت درمان قرار گرفته و حدود ساعت چهار مرخص می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار گفت: اما چون درد زیرشکم این خانم همچنان تداوم داشته به بیمارستانی در ملارد نیز مراجعه می‌کند.

وی افزود: این خانم پس از ترخیص از درمانگاه ملارد به منزل می‌رود و تا چهار صبح جمعه همچنان با علائم درد تحمل می کرده است، اما ساعت چهار مجدد با پارگی کیسه آب به بیمارستان امام سجاد مراجعه کرده و چون صدای قلب جنین را نمی‌شنوند، بلافاصله خانم را به اتاق عمل منتقل کرده و زایمان انجام می‌شود.

ناصح گفت: پس از زایمان متأسفانه مشاهده می‌شود، که نوزاد علائم حیاتی ندارد و یک ساعت هم نوزاد زودرس کنار مادر بوده و سپس حدود ساعت هفت صبح به دلیل نبود علائم حیاتی تحویل سردخانه جسد می‌شود.

وی گفت: پدر نوزاد فوت شده ساعت چهار مراجعه کرده و می‌خواهد که نوزاد را ببیند، با مأمور انتظامی بیمارستان به سردخانه مراجعه کرده و می‌بینند، پای نوزاد تکان می‌خورد.

مدیر شبکه بهداشت شهریار گفت: این نوزاد به سرعت به NICU منتقل می‌شود و متخصص اطفال و فوق تخصص نوزادان به احیا وی می‌پردازند، اما تپش قلب بسیار کمی داشته و با دارو گاهی به ۸۰ هم می‌رسد، اما متأسفانه علیرغم چهار بار احیا قلبی و ریوی علائم حیاتی را از دست داده و فوت می‌کند.

ناصح گفت: در خصوص قصور احتمالی در این مورد بررسی‌ها توسط کارشناسان وزارت بهداشت در حال انجام است.

کد خبر 5761714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسن IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      0 0
      فقط می تونم بگم لعنت خدا بر کسانی که با جان مردم بازی می کنند. چقدر آدم باید سنگ دل باشه که بتونه از جان نوزاد تازه به دنیا آمده بگذره... چقدر بعضی ها خوب ماله کشی می‌کنند، آخرشم تقصیر رو میندازن گردن پدرش که اصلا چرا رفته سردخونه بچه رو ببینه. به خدا اگر همین الان از شنیدن این خبر بمیریم حق داریم.
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      0 0
      امید که اگر قصوری بوده حتما رسیدگی شود.. ضمن اینکه امیدواریم به وضعیت زایشگاه‌ها و بی‌اخلاقی برخی از پرستاران با مادران باردار در این بخش هم رسیدگی و پیگیری لازم انجام شود بخشی از بالا بودن آمار سزارین مربوط به وضعیت نامناسب و عدم رسیدگی و توجه کادر درمان در زایشگاه‌هاست. قابل توجه رسانه‌ی متعهد!!!
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      0 2
      وقتی پزشک وپرستار سهمیه ای که سوادپزشکی ندارن وارد بیمارستانا میشن باید این بلاها سر مردم انقلابی وشهیدپرور بیاد
    • 🇮🇷🌏🇵🇸 CA ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 0
      نام نوزادِ روز عید ما معلوم شد ... قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّه.
      • 🇮🇷🌏🇵🇸 CA ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
        0 0
        سلام. خبر زنده شدن نوزاد بعد از فوتِ چند ساعتی (آن هم در سردخانه) در دنیا اتفاق افتاده است. یک نمونه خبر زنده شدنِ یک نوزاد زودرس (۲۶ هفته) از آرژانتین است [به گزارش خبرگزاری ایمنا (۲۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹)]. متأسفانه، این بچه قبل از دو سالگی از دنیا رفت.
    • 🇮🇷🌏🇵🇸 CA ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 0
      دروغ و تهمت و شایعه و حرف ضعیف و قول بغیر علم و مانند اینها در بیانات ما نباید باشد. صدق یعنی انطباق با واقع، آنچه را واقع است که میدانیم واقع است بیان کنیم؛ عن جدّه (ع) قال قالَ رَسولُ‌ اللّهِ(ص):«اَقرَبُکُم غَداًمِنّی فِی المَوقِفِ اَصدَقُکُم‌ لِلحَدِیثِ وَ آداکُم لِلاَمانَةِوَ اَوفاکُم بِالعَهدِ وَ اَحسَنُکُم خُلُقاً وَ اَقرَبُکُم مِنَ النّاسِ»
    • 🇮🇷🌏🇵🇸 CA ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 0
      عید مردم مقاوم و موفق ایران مبارک. تولد و عید این نوزاد عزیز شهریار مبارک. «وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ وَأَوْصَانِي بِالصَّلَاةِ وَالزَّكَاةِ مَا دُمْتُ حَيًّا | وَبَرًّا بِوَالِدَتِي وَلَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّارًا شَقِيًّا | وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا» سلام بر شما شهیدان زنده! شما شهیدان زنده ی شهریار. مثل مصطفی - مصطفی صدرزاده!